شناسهٔ خبر: 66206630 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

تفاوت کارت پایان خدمت سپاه و ارتش برای مهاجرت

بنابراین انجام شدن این گونه بررسی ها و تحقیقات امنیتی پیش از صدور ویزای آمریکا برای سربازان سپاه ایران، امری طبیعی است. خدمت در سپاه و خروج از کشور از گذشته تا به امروز، دو مقوله ی مهم و وابسته به یک دیگر بوده اند و همواره با چالش هایی مواجه شده اند. این موضوع نشان می دهد که برای مهاجرت سربازانی که در ارگان سپاه خدمت می کنند، لازم است شرایط خاصی فراهم گردد تا پروسه ی مهاجرتشان، بدون نگرانی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروزه عده ی زیادی از مردم، همواره به دنبال راهکاری هستند که بتوانند پروسه ی مهاجرتشان را به راحتی انجام دهند. یکی از ملزومات مهاجرت کردن برای آقایان، داشتن کارت پایان خدمت است. البته بهتر است استفاده کردن کارت پایان خدمت سپاه محدودیت هایی دارد. البته دارندگان این کارت نیز می توانند مانند مردم عادی مهاجرت کنند.

لازم به ذکر است که دارندگان کارت پایان خدمت سپاه، تنها در برخی از موارد با افراد عادی متفاوت هستند. برای مثال دارندگان کارت پایان خدمت سپاه، معمولأ سخت می توانند به کشوری همچون آمریکا مهاجرت کنند. بنابراین معمولأ درخواست آن ها مبنی بر مهاجرت کردن به این کشور، ریجکت یا رد می شود.

می توان به طور کلی این گونه گفت که مهاجرت با کارت پایان خدمت سپاه، معمولأ به سادگی امکان پذیر بوده و مشکلی را برایتان به وجود نخواهد آورد. بنابراین شما می توانید به راحتی و مانند سایر مردم به کشور دیگری مهاجرت کنید.  اگر شما یا اطرافیانتان جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای کارت پایان خدمت سپاه می باشید و به دنبال مهاجرت کردن هستید، توصیه می کنیم مطالب این مقاله مشاوره نظام وظیفه آویژه را دنبال کنید. ما قصد داریم در ادامه ی این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تأثیر کارت پایان خدمت سپاه بر مهاجرت بپردازیم. عناوین این مقاله، شامل موارد زیر هستند:

  • بررسی تأثیر کارت پایان خدمت سپاه بر خروج از کشور
  • آیا سربازان سپاه می توانند به کشور دیگری مهاجرت کنند؟
  • خدمت در سپاه و تأثیر آن بر مهاجرت تحصیلی
  • آیا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه می توانند به آمریکا مهاجرت کنند؟
  • مشکلات رایج سربازان برای مهاجرت
  • لغو کردن ممنوعیت صادر شدن ویزای آمریکا برای سربازان سپاه

بررسی تأثیر کارت پایان خدمت سپاه بر خروج از کشور

ارگان نظامی سپاه، یکی از ارگان هایی است که اغلب سربازان تمایل دارند تا پس از اتمام دوره ی آموزشی خود در آن خدمت کنند. دلیل محبوبیت سپاه در بین مراکز نظامی دیگر نیز داشتن مزایای زیاد خدمت سربازی در آن می باشد. تنها نگرانی ای که سربازان سپاه دارند، این است که نتوانند با داشتن کارت پایان خدمت سپاه به خارج از کشور مهاجرت کنند.

بهتر است بدانید که جای نگرانی در مورد این موضوع خروج از کشور مشمولین وجود ندارد و سربازانی که در سپاه خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند می توانند به راحتی پروسه اخذ ویزای خودشان را طی کنند. این بدین معنا است که خدمت در سپاه و دریافت کارت پایان خدمت از این ارگان، مانع مهاجرت شما به کشورهای دیگر نخواهند شد.

یکی از مهم ترین مقررات کشور آمریکا در رابطه با مهاجرت و اخذ ویزا نیز ارگانی که افراد در آن خدمت کرده اند و نحوه ی همکاری کردن هر شخص با نیروهای نظامی می باشد. این مقررات و سخت گیری ها از سال 2019 بیشتر شدند. این موضوع نیز  باعث دشوار شدن پروسه ی اخذ ویزا توسط دارندگان کارت پایان خدمت سپاه شده است.

خدمت در سپاه و تأثیر آن بر مهاجرت تحصیلی

خدمت در سپاه و تأثیر آن بر مهاجرت تحصیلی

همان طور که پیش تر گفتیم، تنها تفاوت پروسه مهاجرت دارندگان این کارت با افراد عادی، این است که پروسه دریافت گذرنامه و مهاجرت آن ها، کمی بیشتر به طول می انجامد و طولانی تر است. همچنین ممکن است دارندگان این کارت برای مهاجرت کردن به کشوری مانند آمریکا با قوانین و شرایط سخت تری مواجه شوند.

گذراندن دوره سربازی در سپاه و مهاجرت، دو مقوله ی مهم هستند که تا حدودی به یک دیگر مرتبط اند. نمی توان گفت که خدمت در سپاه، مانع مهاجرت تحصیلی یا به طور کلی مهاجرت سربازان سپاه می شود. سربازان این ارگان می توانند به راحتی به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. بنابراین نیازی نیست که نگران به وجود آمدن هیچ مشکلی در رابطه با اخذ گذرنامه و به طور کلی مهاجرتشان باشند.

 آیا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه می توانند به آمریکا مهاجرت کنند؟

گر شما نیز دارای کارت پایان خدمت سپاه هستید و یا دوره ای از خدمت سربازی خود را در سپاه گذرانده اید، بهتر است حتمأ شرایط اخذ گذرنامه و همچنین شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید. دلیل این امر نیز  این است که مهاجرت کردن سربازان سپاه به یک سری از کشورها، ساده تر از برخی کشورهای دیگر است. برای مثال بهتر است دارندگان کارت پایان خدمت سپاه یا به طور کلی سربازان سپاه، کشور آمریکا را برای مهاجرت کردن انتخاب نکنند.

توصیه می شود که این دسته افراد، کشورهای اروپایی را برای مهاجرت کردن برگزینند. البته این بدین معنا نیست که دارندگان کارت پایان خدمت سپاه و سربازان سپاه، نمی توانند به آمریکا مهاجرت کنند. بلکه تنها ممکن است در پروسه دریافت گذرنامه و مهاجرتشان با مشکلات قابل حلی مواجه شوند. البته این مشکلات ممکن است پروسه ی مهاجرت کردنشان را طولانی تر سازد.

مشکلات رایج سربازان برای مهاجرت

مشکلات رایج سربازان برای مهاجرت

ما در ادامه، مشکلات رایجی که اغلب سربازان برای مهاجرت کردن با آن ها مواجه می شوند را برایتان شرح داده ایم:

هدر رفتن زمان:

همان طور که می دانید جوانان دو سال از بهترین سال های زندگی خود را به خدمت سربازی مشغول هستند. این در حالی است که آنها می توانند طی این بازه دو ساله، پیشرفت زیادی در زمینه های مختلف داشته باشند.

از دست دادن فرصت های تحصیلی یا شغلی:

خدمت سربازی، گاها مانع دریافت و استفاده کردن از فرصت ها و موقعیت های تحصیلی یا شغلی می شود. این امر به خصوص در رابطه با موقعیت های شغلی و تحصیلی در خارج از کشور صدق می کند.

دشوار بودن معافیت از سربازی:

عده زیادی از مشمولان خدمت سربازی، همواره به دنبال راهی برای معافیت از سربازی هستند. بهتر است بدانید که پروسه معافیت چندان آسان نیست. خصوصا اگر دلیل درخواست معافیت، مهاجرت باشد. تنها یک سری افراد آن هم با داشتن شرایطی خاص، امکان دریافت معافیت سربازی را دارند.

ایجاد شدن مشکلات روانی یا روحی و حتی جسمانی:

خدمت کردن در ارگان هایی مانند سپاه یا ارتش و به طور کلی خدمت سربازی، می تواند برخی جوانان را با مشکلات جسمی یا روانی مواجه سازد.

لغو کردن ممنوعیت صادر شدن ویزای آمریکا برای سربازان سپاه

اخیرا اخباری منتشر شده است که نشان می دهد که دولت آمریکا، ممنوعیت صادر شدن ویزا برای سربازان سپاه یا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه را لغو کرده است. این امر موجب شده است که سربازان سپاه نسبت به گذشته، راحت تر و بیشتر بتوانند به کشوری مانند آمریکا مهاجرت کنند. البته باید بدانید که صدور ویزای آمریکا برای سربازان سپاه، آنچنان ساده هم نیست! صادر شدن این ویزا برای دارندگان کارت پایان خدمت سپاه، بعد از انجام شدن تحقیقات امنیتی و همچنین بررسی ها و تحقیقات دقیق درباره سوابق سرباز مورد نظر انجام می شود. ایران از سال 1398 در لیست تحریم های اقتصادی کشور آمریکا قرار گرفته است.

بنابراین انجام شدن این گونه بررسی ها و تحقیقات امنیتی پیش از صدور ویزای آمریکا برای سربازان سپاه ایران، امری طبیعی است. خدمت در سپاه و خروج از کشور از گذشته تا به امروز، دو مقوله ی مهم و وابسته به یک دیگر بوده اند و همواره با چالش هایی مواجه شده اند. این موضوع نشان می دهد که برای مهاجرت سربازانی که در ارگان سپاه خدمت می کنند، لازم است شرایط خاصی فراهم گردد تا پروسه ی مهاجرتشان، بدون نگرانی انجام شود.

سخنی از مشاوران آویژه

ما در این مقاله به بررسی مقوله خدمت در سپاه و مهاجرت و تمام نکات مهم و مرتبط با این موضوع پرداختیم. ملاحظه کردید که امروزه تقریبا همه  سربازان سپاه، قادرند که به کشورهای خارجی مهاجرت کرده و مانند افراد عادی از کشور خارج شوند. همچنین پی بردید که امروزه مهاجرت کسانی که دارای کارت پایان خدمت سپاه هستند نسبت به گذشته، آسان تر شده است. این امر به خصوص در مورد مهاجرت سربازان سپاه ایران به کشور آمریکا اهمیت می یابد. در این زمینه می توانید دیگر مقالات مرکز مشاوره آویژه را مظالعه کنید.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما