شناسهٔ خبر: 67481548 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

چه افرادی باید به فکر مهاجرت تحصیلی باشند؟

بیشتر افراد مهاجرت تحصیلی را به روش‌های دیگر مهاجرت‌ ترجیح می‌دهند، چرا که این نوع مهاجرت مزایای بسیاری به همراه دارد و فرد به واسطه تحصیل می‌تواند به اغلب کشورها مهاجرت کند

صاحب‌خبر -

دیده بان ایران: بیشتر افراد مهاجرت تحصیلی را به روش‌های دیگر مهاجرت‌ ترجیح می‌دهند، چرا که این نوع مهاجرت مزایای بسیاری به همراه دارد و فرد به واسطه تحصیل می‌تواند به اغلب کشورها مهاجرت کند. در این مطلب علاوه‌بر بررسی چرایی، شرایط و مزایای مهاجرت تحصیلی، قصد داریم یکی از بهترین موسسات در زمینه مهاجرت تحصیلی را معرفی کنیم. پس تا انتها با ما باشید.

مهاجرت تحصیلی چیست؟

مهاجرت تحصیلی به مهاجرتی اطلاق می‌شود که در آن فرد به قصد تحصیل به کشور دیگری مهاجرت می‌کند. واقعیت امر این است که این نوع مهاجرت بیشتر برای تحصیل در رشته‌های خاص انجام می‌شود.

چرا دانشجویان به فکر مهاجرت تحصیلی می افتند؟

  • مهاجرت تحصیلی به‌دلایل مختلف انجام می‌شود. برخی از افراد برای به‌دست‌آوردن تخصص بالاتر، دانشگاه‌های معتبر جهان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

  • برخی از کشورها بهتر از کشور فرد مهاجر می‌توانند زمینه شغلی را برای دانشجوی مهاجر فراهم کنند. به عنوان مثال در ایران رشته‌های نقاشی چندان بازار کار ندارند یا حداقل زمینه شغلی برای این رشته به سختی مهیا می‌شود. این در حالی است که مثلا در کشور ایتالیا شرایط مطلوبی برای تحصیل و پیدا کردن شغل در این رشته وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی چه مزایایی دارد؟

مهاجرت تحصیلی مزایای بسیاری برای دانشجویان به‌همراه دارد از جمله:

  • دانشجویان، کالج‌هایی را در خارج از کشور انتخاب می‌کنند که بهترین آموزش و فناوری را در زمینه تخصصی خود ارائه می‌دهند. در واقع این کالج‌ها تکنیک‌های یادگیری عالی برای آموزش نسل فعلی را دارند. از طرفی این موقعیت‌های آموزشی شرایط بهتری برای قرارگیری دانشجو در معرض آموزش عملی فراهم می‌کنند.

  • آموزش در کشورهای پیشرفته، پژوهش محور است، بنابراین دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور باید آزمایش کنند و یادگیری عملی داشته باشند. با داشتن امکانات در سطح جهانی و اساتید مجرب، دانشجویان انگیزه پیدا می‌کنند تا علایق تحصیلی خود را در خارج از کشور دنبال کنند.

  • مهاجرت تحصیلی به‌معنای خروج از کشور خود و در نتیجه خارج شدن از یک محیط آشنا است. در نتیجه دانشجویان یاد می‌گیرند که مستقل و خودکفا شوند. این نگرش قطعا در دراز مدت به آن‌ها کمک می‌کند. ضمن اینکه فرد یاد می‌گیرد که چگونه سازگاری و پذیرش، برنامه‌ریزی داشته باشد.

  • کالج‌های خارجی برای تحصیل، استانداردهای آموزشی و امکانات بهتری دارند، این مزایا تمایل به مهاجرت تحصیلی را در افراد افزایش می‌دهد. با مهاجرت از طریق تحصیل فرصت‌های شغلی به‌شدت افزایش می‌یابد. از طرفی مدرک دانشگاهی همراه با مهارت و تجربه یک دانشجو، نقش حیاتی در کسب شغل مناسب ایفا می‌کند. این نیز یکی از دلایل عمده تحصیل در خارج از کشور است.

  • دانشجویان با مجموعه متنوعی از دانشجویان دیگر معاشرت می‌کنند و این یک مزیت بزرگ مهاجرت تحصیلی است، زیرا این دانشگاه‌ها مهاجرپذیر هستند و دانشجویان بسیاری از نقاط مختلف جهان را پذیرفته‌اند. این معاشرت به آشنایی با فرهنگ‌های دیگر کمک می‌کند و تغییرات مثبت زیادی در طرز تفکر فرد، به‌وجود می‌آورد.

شرایط کلی مهاجرت تحصیلی چیست؟

  • افرادی که کارنامه تحصیلی با نمرات خوب دارند، می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. این نمرات با توجه به رشته تحصیلی، نوع دانشگاه و قوانین کشوری که به آن مهاجرت می‌شود، متفاوت است.

  • داشتن رزومه عالی؛ این رزومه با مجموعه مقالات، انتشارات، مهارت‌های کسب شده، مهارت‌های تحصیلی فرد و... تکمیل می‌شود.

  • دریافت پذیرش از سمت دانشگاه مورد نظر از دیگر مواردی است که برای مهاجرت تحصیلی به آن نیاز دارید.

  • در بیشتر موارد افراد برای مهاجرت تحصیلی باید معرفی‌نامه از سمت اساتید ارائه کنند.

  • افرادی که مسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور مورد نظر هستند، مسیر راحت‌تری برای مهاجرت تحصیلی دارند.

مهاجرت تحصیلی برای چه افرادی مناسب است؟

  • مهاجرت تحصیلی برای افرادی مناسب است که به‌دنبال شرایط تحصیلی بهتر هستند. واقعیت امر این است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور امریکا شرایط بهتری برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل وجود دارد. به طور مثال سوئیس برای رشته‌های تحصیلی مدیریت هتل، پزشکی، بیوتکنولوژی و تجارت بین‌الملل و آلمان برای مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر، اقتصاد و... مناسب است.

  • افرادی که تمایل دارند از طریق تحصیل به کسب درآمد فوق‌العاده برسند، بهتر است مهاجرت تحصیلی داشته باشند، چرا که کشورهای پیشرفته در بیشتر موارد زمینه شغلی مناسبی برای دانش‌آموخته‌ها فراهم می‌کنند.

  • اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار متناسب با رشته تحصیلی داشته باشید، بهتر است به کشورهای پیشرفته مهاجرت کنید، زیرا این امکان نیز در کشورهای توسعه‌یافته فراهم‌شده‌است.

موسسه مهاجرت تحصیلی اپلایرز

موسسه مهاجرت تحصیلی اپلایرز https://applyers.ir/ ، یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که به‌طور خاص در زمینه مهاجرت تحصیلی در کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، آمریکا و انگلیس فعالیت می‌کند.

اپلایرز با استفاده از منتورهای حرفه‌ای توانسته بیشترین میزان رضایت را برای دریافت مهاجرت تحصیلی با بهترین شرایط در کشورهای مذکور، کسب کند.

آنچه که اپلایرز را متفاوت کرده، داشتن مشاوره رایگان در این زمینه است. بنابراین دانشجویان می‌توانند به‌سادگی از این فرصت استفاده کنند و برای مهاجرت تحصیلی خود اقدام کنند.

برای ارتباط با اپلایرز کافی است اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما