شناسهٔ خبر: 66196777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد حقوق: عملیات "وعده صادق" یک حق بین المللی بود

مشهد-ایرنا-استاد حقوق و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: پاسخ و واکنش ایران نسبت به حمله رژیم صهیونیستی و شهادت رساندن چند نفر از سرداران سپاه، دفاع مشروع و یک حق بین المللی بود.

صاحب‌خبر -

عباس شیخ الاسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران با یک گوشتمالی، قلدری های بیش از حد نتانیاهو از جمله قتل عام حدود ۴۰ هزار نفر بیگناه و حمله به کنسولگری یک کشور در کشور ثالث، به آن فهماند که خیلی به آمریکا و اروپا دل نبندد چرا که ممکن است ضربات سختی چه حیثیتی چه نظامی را متحمل شود.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: علاوه بر آن با این پاسخ قاطع، مردم هم امیدوار شدند که سخن از انتقام سخت بلوف نیست و همیشه ممکن است.

وی تصریح کرد: این اقدام موجب شد مردم شاهد باشند سختی های موجود این چهل دهه موجب شد نظامی که سی سال قبل حتی محتاج تیر جنگی سلاح های پیش پا افتاده ای نظیر ژسه و کلاشینکف باشد هم اکنون به مرحله ای رسیده که پهباد و موشک با برد هزاران کیلومتر تولید می کند و در یک شب سیصد عدد آن را روانه سرزمین های اشغالی می کند و حتی اگر ده درصد هم درست به هدف اصابت کند پیروزی است.

شیخ الاسلامی عنوان کرد: این اقدام جمهوری اسلامی موجب ایجاد یک غرور ملی و هم بستگی جمعی شد که این احساس در تحکیم روابط بین الملل نیز تاثیرگذار خواهد بود و وجه بین المللی کشورمان را در مقابل هجمه های احتمالی نیز قوی تر از گذشته خواهد کرد.

وی بیان کرد: اقدام ایران در قبال رژیم صهیونیستی مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل پاسخ متقابل بوده نه حمله و بر اساس اصل «دفاع مشروع» و بر اساس اصول «تناسب» و «ضرورت» صورت گرفته است.

این استاد حقوق بیان کرد: دولتمردان نیز می توانند با بهره مندی از فضای اعتمادی که اکنون ایجاد شده است، با استفاده از متخصصان واقعی و علمای اقتصاد و اجتماع و باز کردن فضای سیاسی و فرهنگی امید مضاعف در شهروندان برای بهبود اوضاع داخلی و چشیدن طعم آزادی و اقتصاد سالم را در کنار استقلال کشور از اجانب را به مردم هدیه دهند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

نظر شما