شناسهٔ خبر: 66424163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه:

کمبود فضای آموزشی، مهمترین چالش آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه است

سعید خاکی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌ حیدریه مهمترین چالش این اداره را کمبود فضای آموزشی دانست.

صاحب‌خبر -

حجت صالحی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم، بیان کرد: با دو شیفته کردن مدارس بویژه در مقطع ابتدایی تلاش بر پوشش کمبود فضای آموزشی داشته‌ایم. اداره آموزش و پرورش این شهرستان در یک‌ سال گذشته با تجربه‌های جدیدی مواجه شد که این‌ تجارب به‌جز فرآیندهای تکرارشونده آموزشی هر سال است.

وی ادامه داد: هرچند آموزش و پرورش با جایگاه اصلی خود فاصله دارد، اما با اقدامات خوبی که در این دولت شده، تلاش برای تحقق این جایگاه شده است که از آن جمله اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و ساماندهی پرداختی کارکنان در این طرح بوده است.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پشتیبانی از مدارس عادی دولتی و محروم را افزایش داده‌ایم و مدارس خاص را به سمت خودکفایی پیش برده‌ایم.

وی از پیگیری احداث طرح مجموعه «حیات طیبه» با هزینه‌ ۱۵۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این مجموعه شامل سه تا پنج مدرسه ۱۲ کلاسه همراه با فضاهای جانبی شامل مسجد، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه و فضای ورزشی با استانداردهای بالاست که به‌صورت مشترک استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه با کمک اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیروهایی جدید جذب و استخدام شده‌اند، افزود: ۱۲۰ نیرو جدید برای مقطع ابتدایی و ۵۵ نفر برای تدریس در مقطع متوسطه جذب شده‌اند که با کمک این نیروها توانستیم کمبودها را جبران کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه نیز در این نشست خبری به برخی دستاوردهای اداره خود اشاره کرد و گفت: کسب دو مدال طلا در المپیادهای کشوری دانش‌آموزی در رشته‌های مدیریت اقتصاد و نانو و همچنین کسب مدال برنز در رشته جغرافیا از افتخارهای دانش‌آموزان مقطع متوسطه بوده است.

‌محمد محمودی افزود: سال گذشته در مقطع متوسطه اول، هفت رتبه کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و ۵۰ رتبه استانی کسب کردیم. ۷۰ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ کسب کردیم که از این نظر دارای رتبه سوم استان شدیم و در مجموع در شاخص‌های مختلف تحصیلی بین ۴۷ اداره استان، رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

نظر شما