شناسهٔ خبر: 66154793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق

مریم مینایی

ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق در جریان تماسی تلفنی با یکدیگر به بررسی تلاش‌ها در راستای ممانعت از تشدید تنش در منطقه پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پس از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت در دمشق، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی ممانعت از تشدید تنش در منطقه پرداختند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، بن سلمان و السودانی در جریان این تماس تلفنی درخصوص اقدامات تنش‌زا در منطقه و پیامدهای خطرناک آن بر امنیت و ثبات به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر اهمیت تلاش‌ها در راستای ممانعت از وخامت اوضاع و دوری گزیدن منطقه از خطرات تشدید تنش تاکید کردند.

از سوی دیگر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با خالد بن سلمان، همتای سعودی خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درجریان این تماس تلفنی به بررسی تحولات تنش نظامی در منطقه و تلاش‌های برای پشت سر گذاشتن آنها پرداختند.

وزرای دفاع آمریکا و عربستان طی این تماس تلفنی همچنین درباره همکاری راهبردی میان دو کشور دوست در زمینه‌های نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت آن رایزنی کردند.

دو طرف همچنین تحولات نظامی در منطقه و خطرات پیامدهای آن و تلاش‌ها در راستای حفظ امنیت و صلح جهانی را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه عربستان روز یکشنبه ضمن اعلام نگرانی خود نسبت به تحولات نظامی در منطقه و خطرات پیامدهای آن خواستار خویشتنداری شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه‌بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

انتهای پیام

نظر شما