شناسهٔ خبر: 67282556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حزب الله آمادگی کامل برای سخت‌ترین اوضاع را هم دارد

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم تاکید کرد: حزب الله آمادگی کامل برای سخت‌ترین اوضاع در روز‌های آینده را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در جدیدترین ویدئوی خود به بررسی آخرین تحولات اوضاع پرداخت و گفت الآن جبهه جنوب لبنان اصلی‌ترین جبهه ملتهب است. همه پیش بینی‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد هر لحظه جنگ در این جبهه آغاز شود؛ بنابراین لازم بود سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را که همه سخنان وی پر از اطلاعات است گوش کنم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11234505"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264302/11234505?width=600&height=350"></script></div>

 
مسئله دیگر که می‌خواهم به آن اشاره کنم، پهپاد هدهد حزب الله است که از همه پدافند هوایی و رادار‌های اسرائیل عبور کرد و خود را به اهداف مورد نظر رساند. این هدهد بسیار مهم است، زیرا پاسخ به سخنان مقامات و به عبارت دقیقتر موساد اسرائیل است که اعلام کردند ما از همه تحرکات و اماکنی که سید حسن نصرالله به آنجا تردد می‌کند اطلاع داریم و برای ترور وی در هر لحظه آمادگی داریم؛ بنابراین با ارسال هدهد پاسخ روشنی به اسرائیل دادند.  

مسئله دیگر این که من در یکی از سخنان از ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان انتقاد کردم به سبب این که از مقاومت حمایت نکرد، اما اخیرا مواضع خوبی اتخاذ کرده است به همین سبب ما هم باید منصف و قدردان باشیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11234511"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264302/11234511?width=600&height=350"></script></div>

 
اجازه بدهید به سراغ تحولات شمال فلسطین اشغالی یا همان جنوب لبنان برویم. سخنان سید حسن نصرالله بر آمادگی حزب الله و نیرو‌های این حزب و نیروی هوایی و زمینی و دریایی برای هرگونه جنگ با اسرائیل تاکید کرد. از نظر من این سخنان بسیار مهم است و درست است که در مراسم یادبود شهید ابوطالب ایراد شد، اما با این حال سخنان بسیار مهمی در آن ایراد شد. مهمترین نکته‌ای که در این سخنان به آن شد این بود که در صورت هرگونه حمله به لبنان، موضوع حمله به الجلیل با جدیت مطرح است. این مسئله کاملا روشن بود و از م مهمترین نکاتی بود که توجه مرا به خود جلب کرد. نکته دیگری که بر آن تاکید شد آمادگی برای سخت‌ترین اوضاع در روز‌های آینده بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11234512"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264302/11234512?width=600&height=350"></script></div>

بسیار خوب، این به معنای آمادگی برای جنگ است. نکته دیگر تاکید بر وجود تعداد زیادی پهپاد است که خودشان ساخته اند. مسئله دیگر تاکید بر دریافت تسلیحات جدیدی بود که هنوز رونمایی نشده است و فقط در میدان جنگ از آنها استفاده خواهد شد. این سلاح‌ها بسیار پیشرفته هستند. وی همچنین به صراحت قبرس را تهدید کرد. این اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد. مسئله دیگر این که تاکید کرد دریای مدیترانه در راس اهداف مورد نظر ماست و در صورت جنگ همه کشتی‌ها و بنادر و هواپیما‌ها و فرودگاه‌ها اهدافی قانونی برای مقاومت خواهند بود.

رژیم اشغالگر  دچار شکست روحی شده است و دچار شکست نظامی در جنوب لبنان هم خواهد شد همانگونه که در غزه شکست خورد. مقاومت چه در جنوب لبنان یا فلسطین اشغالی و نوار غزه پشتوانه مردمی قدرتمندی دارد. رهبری مقاومت بسیار آگاه است 

موضوع دیگر پهپاد هدهد است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای اولین بار درباره آن صحبت کرد و گفت ساعت‌ها تصویر در اختیار داریم که همین پهپاد هدهد تهیه کرده است. هدهد خود را به حیفا رساند و از بندر حیفا و اهداف زمینی و زیرساخت‌ها و حتی انبار‌های آمونیاک تصویربرداری کرد که اگر حزب الله این انبار‌ها را با موشک هدف قرار دهد، کل مناطق مرکزی فلسطین اشغالی طعمه حریق خواهد شد. اینها اطلاعات جدیدی است که برای اولین بار منتشر می‌شود. اینها به منزله آمادگی برای جنگ است؛ بنابراین حمله به الجلیل و آزادسازی آن از مهمترین نکات است. مسئله دیگری که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم، قبرس است. سید حسن نصرالله برای اولین بار تاکید کرد قبرس عرصه رزمایش‌های اسرائیل برای شبیه سازی حمله به جنوب لبنان بوده است. اسرائیل ارتفاعات قبرس یونان را که شبیه ارتفاعات جنوب لبنان است برای رزمایش انتخاب کرده است و این کار به منزله اقدامی تحریک آمیز و همکاری و خیانت به مقاومت است. قبرس باید بی طرف بماند. سید حسن نصرالله اعلام کرد در صورتی که اسرائیل از فرودگاه‌های قبرس استفاده کند، این فرودگاه هارا هدف حمله قرار می‌دهیم و نابود می‌کنیم. مسئله دیگر این که آنچه درباره ترور سید حسن نصرالله می‌گویند کذب محض است، بسیار خوب، شما که می‌گویید سازمان اطلاعات ما از همه چیز خبر دارد چرا نتوانست پهپاد هدهد را رهگیری کند. البته قطعا برای ترور نصرالله برنامه ریزی می‌کنند ولی عمر دست خداوند است همانطور که فیدل کاسترو رهبر کوبا بار‌ها هدف ترور قرار گرفت، اما در نهایت به مرگ طبیعی مرد. مقامات صهیونیست با این حرف‌ها می‌خواهند شهرک نشینان خودشان را آرام کنند. سراسر شمال اسرائیل بسیار ملتهب است. ۲۵۰ هزار شهرک نشین از این مناطق فرار کرده اند و می‌ترسند که اسیر و حتی کشته شوند. سید حسن نصرالله تاکید کرد در صورت آغاز جنگ به هیچ قاعده‌ای پایبند نخواهیم بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11234515"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264302/11234515?width=600&height=350"></script></div>

 
مسئله دیگری که رسانه‌های اسرائیلی از آن صحبت می‌کنند وجود شبکه‌ای از تونل‌های غیرعادی در جنوب لبنان است که تا سوریه و عراق هم امتداد دارد و حتی کامیون وارد آنها می‌شود. من نمونه‌ای از این تونل‌ها را که حزب الله در نمایشگاهی به مناسبت جنگ ۲۰۰۶ به نمایش گذاشته بود دیدم، اما آن تونل‌ها کوچک بودند، ولی قطعا الآن تونل‌ها گسترش پیدا کرده اند همانطور که در نوار غزه دیدیم. اسرائیلی‌ها نتوانستند آنها را پیدا کنند و حتی از برخی تونل‌ها برای به هلاکت رساندن صهیونیست‌ها استفاده شد. رژیم اشغالگر الآن دچار شکست روحی شده است و دچار شکست نظامی در جنوب لبنان هم خواهد شد همانگونه که در غزه شکست خورد. مقاومت چه در جنوب لبنان یا فلسطین اشغالی و نوار غزه پشتوانه مردمی قدرتمندی دارد. رهبری مقاومت بسیار آگاه است و اسرائیلی‌ها نمی‌توانند وارد دو جنگ همزمان شوند. وقتی پس از ۹ مه در غزه شکست می‌خورند، می‌توانند در جنوب لبنان وارد جنگ شوند؟ ان شاء الله که در جنوب لبنان هم وارد جنگ شوند تا ببینند چه بلایی سر آنها می‌آید.  

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11234514"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264302/11234514?width=600&height=350"></script></div>

صحبت‌های امروز را با ولید جنبلاط به پایان می‌بریم. ما قبلا از جنبلاط به سبب حمایت نکردن از محور مقاومت انتقاد کردیم، اما ولید جنبلاط اخیرا حمایت خود را از مقاومت اعلام کرد. این مسئله بسیار مهم است. وی از درزی‌های عرب خواست از خدمت در ارتش اسرائیل خودداری کنند. این موضع وی بسیار خوب است.

نظر شما