شناسهٔ خبر: 66118195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام قریب به ۷۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در سال ۱۴۰۲

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان غربی ۷۷ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی جهت کنترل و نظارت بر بازار، سطح عرضه و تولید انجام شده است.

صاحب‌خبر -

انجام قریب به ۷۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،عبدالحمید سرتیپی گفت: از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان غربی ۷۷ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی جهت کنترل و نظارت بر بازار، سطح عرضه و تولید انجام شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته منتج به تشکیل ۱۰ هزار و ۲۰۵ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال گردیده است افزود تعداد پرونده‌های متشکله و ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۶۸ و ۴۷۰ درصد رشد دارد.
سرتیپی تصریح کرد: طی یکسال گذشته بازرسی‌های انجام شده به تفکیک ۱۹ هزار و ۹۲۱ مورد بازرسی با رشد ۳۹درصدی نسبت به سال گذشته از واحد‌های صنعتی و تولیدی و ۱۰ هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی با رشد ۱۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از واحد‌های صنفی خدماتی صورت گرفته است.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در یکسال گذشته تعداد ۳۵۱ فقره پرونده تخلفات ارزی با ارزش ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.
سرتیپی خاطر نشان کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۹۵ مورد بازرسی طی گشت‌های مشترک بازرسی با ادارات و ارگان‌های ذیربط انجام گرفته که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۹۸۷ فقره پرونده تخلف به ارزش ۵۱ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال گردید که جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع گردیده است.
وی با اشاره به عملکرد مبازه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی که از این میزان ۵ هزار و ۳۹۱ مورد صنفی و ۵۱۲ مورد غیرصنفی می‌باشد با تشکیل ۷۴۱ فقره پرونده تخلف با ثبت ۱۴۵درصد رشد نسبت به سال گذشته به ارزش ۳۱ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال انجام شده است.

نظر شما