شناسهٔ خبر: 66068674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۵۳ روستای دارای ۲۰ خانوار خراسان رضوی ، زیرپوشش اینترنت پرسرعت

۲۵۳ روستای دارای ۲۰ خانوار خراسان رضوی ، زیرپوشش اینترنت پرسرعت هستند.

صاحب‌خبر -

۱۰۱ روستای خراسان رضوی به جمع دارندگان اینترنت پرسرعت پیوستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت:  تا پایان سال گذشته، ۲۵۳ روستا به طور کامل از خدمات اینترنت و شبکه ملی ارتباطات برخوردار شده اند و طبق برنامه ریزی ها تا پایان امسال، بقیه روستاها نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

علی دلگیر افزود: با اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت، پوشش اینترنت خراسان رضوی از ۸۸ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۹۷ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

دلگیر افزود: برخورداری ۲۵۳ روستای دارای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت حدود پنج هزار میلیارد ریال هزینه داشته است و بر اساس طرح تحقق عدالت ارتباطی در مناطق مختلف کشور بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، ۱۸ سایت تلفن همراه از اپراتورهای مختلف همراه اول در محدوده حرم مطهر ایجاد شد تا مشکلات خدمات ارتباطی و اینترنتی در این منطقه به طور کامل برطرف شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته همراه اول و ایرانسل ۱۰۲ سایت شهری در مشهد ایجاد کردند و ۱۳۰ کیلومتر فیبرنوری نیز در این کلانشهر نصب شد.

دلگیر افزود: شهرستان های نیشابور و سبزوار مجوزهای حفاری فیبر نوری را گرفته اند و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ همه مناطق شهری مشهد نیز مجوز حفاری فیبرنوری را اخذ خواهند کرد.


 

نظر شما