شناسهٔ خبر: 67670719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛

تزریق ۲ میلیون دز واکسن علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در مرکزی

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۴۰۰ هزار دز واکسن علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور این استان تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۵۵۰ مورد پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح روستاها، مرغداری‌های، تالاب‌ها و سدهای استان مرکزی از ابتدای امسال انجام شده است.

وی افزود: امسال ۲۴۰۰ هزار دز واکسن علیه بیماری‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال در مرغداری‌های صنعتی شامل مزارع پرورشی مرغ مادر، پولت و تخمگذار استان مرکزی تزریق شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: طرح ردیابی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بومی در تعداد ۵۹ روستا در سطح استان در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود تعداد ۵۹۰۰ قطعه طیور مورد آزمایش قرار بگیرد.

فتاحی با اشاره به قابل انتقال بودن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: خصوصیت این بیماری در طیور، واگیردار تلفات ناگهانی و بالا به همراه علائم دیگر از جمله خونریزی در ساق پا و کاهش مصرف آب و دان می‌تواند به عنوان زنگ هشداری برای این بیماری باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: انتظار است همشهریان و بهره برداران حوزه طیور این استان در هنگام مشاهده هر نوع علائم مشکوک به این بیماری سریعاً به نزدیک ترین اداره دامپزشکی شهرستان خود اطلاع رسانی کنند.

نظر شما