شناسهٔ خبر: 67670646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجتمع درمانی باباغی تبریز مامن بیماران جذامی و روانی چشم انتظار کمک خیران

تبریز- ایرنا- مدیر مجتمع درمانی باباباغی تبریز با اشاره به سکونت بیماران جذامی و تعدادی بیماران دارای مشکلات مزمن روانی در این مرکز، گفت: بیماران این مجتمع در طول سالیان گذشته با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز و خیران نیک اندیش به حیات خود ادامه داده است.

صاحب‌خبر -

دکتر میرهاشم میرکاظم پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیمارستان و مجتمع درمانی باباباغی تبریز از سال ۱۳۱۰ پناهگاهی امن برای بیماران مبتلا به جذام بوده است.

وی افزود: محرومیت‌های فردی و گروهی، تغییر چهره بیماران، دوری از اجتماع و شهر و دیار، نبود امکانات خدماتی و درمانی و حبس بیماران از جمله مشکلات قبل از انقلاب این مجتمع بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی بخش عمده‌ای از این نارسایی‌ها رفع شد اما با خاموش شدن این بیماری، مشکلات ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز و خیران نیکوکار استان بیش از ۸۰ خانوار بیماران پوستی (جذامی) در بیمارستان و مجتمع باباباغی تبریز زیر پوشش همه جانبه خدمات معیشتی، اقتصادی و درمانی در همه ابعاد قرار گرفته‌اند و قشر آسیب پذیر دیگر بیماران با اختلالات روانپزشکی با صلاحدید شهید آیت الله آل هاشم، امام جمعه شهید تبریز در حدود چهار سال گذشته انتقال تعدادی از بیماران مزمن روانپزشکی به بیمارستان بابا باغی اجرایی شده است.

مجتمع درمانی باباغی تبریز مامن بیماران جذامی و روانی چشم انتظار کمک خیران

به گفته‌ی میرکاظم پور، بهسازی و تجهیز پنج بخش با تعداد ۳۵۰ تخت روانپزشکی، ساماندهی و مرمت خانه‌های مجذومین، ارائه خدمات درمانی و دارویی از جمله اقدامات این مرکز است که در حال انجام است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: از نیکوکاران و خیران نیک اندیش استان خواهشمندیم با واریز کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بیمارستان بابا باغی تبریز را در تهیه اقلام ضروری بیماران بستری روان و ساکنین جذامی با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۸۸۳۴۹۴ و شماره تلفن ۰۹۰۵۴۶۵۶۳۳۴ یاری رسانند.

نظر شما