شناسهٔ خبر: 66042115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی؛

بیش‌از ۲۷۰۰ نفر در کیش خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند

علیرضا صالحی علیرضا صالحی

رییس مرکز بهداشت کیش گفت: مدافعان سلامت این جزیره در ایام نوروز به دو هزار و ۷۰۶ نفر از کیشوندان و گردشگران نوروزی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اسدالله احمدی شامگاه ۱۹ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی سه هزار و ۲۰۳ کیلو مواد غذایی فاسد و تاریخ‌گذشته کشف و معدوم شد و یک‌هزار و ۱۶۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۸۴ مکان عمومی مورد بازرسی بازرسان بهداشت محیط کیش قرار گرفت و به دو هزار و ۷۰۶ نفر، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شد.

وی با اشاره به این‌که طرح بسیج سلامت نوروزی  از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ انجام شده است، افزود: در مدت زمان یادشده یک صنف پلمپ و به ۳۰ مورد شکایت رسیدگی شده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش بیان کرد: ۵۹۷ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۵۰ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، یک‌هزار و ۳۴۴ مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل، ۲۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و صدور ۲۴۱ کارت تندرستی از دیگر خدمات انجام‌شده در طرح بسیج سلامت نوروزی در این جزیره بوده است.

احمدی تصریح کرد: در این مدت  یک‌هزار و ۵۹۴ نفر  برای دریافت خدمات درمانی، یک‌هزار و ۱۱۲ نفر به بخش‌های بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه‌های صدف و سحر مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۵۳۲ نفر به مطب پزشکی، ۵۰ نفر به دندانپزشکی،  ۴۰۸ نفر به آزمایشگاه، ۶۰۴ مراجعه به تزریقات و پانسمان و ۷۴ مورد واکسن هاری تزریق شد. همچنین اخذ ۱۳۲ لام مالاریا، ۱۴۱ مورد مراجعه مادر باردار، مراقبت از کودک و نوزاد ۲۹۷ مورد، مراجعه و مراقبت از جوانان، میانسالان و سالمندان ۱۶۵ مورد، از خدمات دیگر بهداشتی و درمانی این مرکز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش یادآور شد: مدافعان سلامت این جزیره در ایام نوروز به دو هزار و ۷۰۶ نفر از کیشوندان و گردشگران نوروزی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما