شناسهٔ خبر: 66033135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبرنگاران باید به اولویت‌های استان، کشور و بین الملل توجه کنند و آن را انعکاس دهند

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار خراسان جنوبی: خبرنگاران باید واقع‌بینانه مسائل را دنبال کنند و با توجه به اولویت‌های استان، کشور و بین الملل، آن را منعکس کنند.

صاحب‌خبر -

خبرنگاران باید به اولویت‌های استان، کشور و بین الملل توجه کنند و آن را انعکاس دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، استاندار در دیدار با جمعی از اعضای خبرگزاری پانا در استان بر اشرافیت و شجاعت در دانش‌آموزان برای فعالیت در حرفه خبرنگاری تأکید کرد و گفت: خبرنگاران پانا نباید خود را متوقف به حوزه آموزش و پرورش کنند بلکه با مطالعه و رصد فضای مجازی و رسانه‌ها باید سطح فعالیت خود را برای آگاهی و مطالبه‌گری ارتقا دهند.

آقای قناعت با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع‌بینانه مسائل را دنبال کنند، افزود: تقابل بعضی از شهر‌های استان برای جذب امکانات و یا برخی خواص و مدیران بی‌مورد است و نباید منجر به تقابل برای عدم توسعه استان شود و ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد خبرنگاران باشد.
وی به تلاش‌های دشمنان برای تقابل رسانه اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید تلاش کنند تا در جنگ نرم و ترکیبی که دشمنان به راه انداخته‌اند، به دنبال منافع انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران باشند.

استاندار به جنایات و نسل‌کشی اسرائیل و استکبار جهانی در غزه و ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس خبیث در جریان جنگ جهانی اول نه تنها بخشی از ایران را اشغال کرد، بلکه با ایجاد قحطی مصنوعی ۹ میلیون هموطن ایرانی را بر اثر گرسنگی و بیماری از بین برد.

استاندار در ادامه از خبرنگاران خواست موضوعات مهم توسعه‌ای استان را پیگیری کنند و افزود: احداث راه آهن از طرح‌های مهم استان بوده که بزرگترین طرح زیرساختی کشور محسوب می‌شودو اکنون در مرحله زیرسازی با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

آقای قناعت از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابر طرح‌های ملی در استان یاد کرد و افزود: این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف سالانه آب در استان ۵۵ میلیون متر مکعب است، گفت: سهم استان از اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان در فاز نخست ۶۰ میلیون متر مکعب است.

استاندار با بیان اینکه انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه هم یکی دیگر از ابر پروژه‌های در حال انجام در خراسان جنوبی است افزود: مرحله نخست با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال آماده افتتاح می‌شود و همزمان مرحله دوم عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه نیز با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

آقای قناعت با اشاره به الحاق زمین به شهر‌ها برای اجرای طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، گفت: همچنین از اول انقلاب تاکنون در خراسان جنوبی ۳ پست ۴۰۰ کیلو ولت احداث شده، اما در طول این ۲ سال اخیر عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است.

در این جلسه تعدادی از خبرنگاران پانا در استان هم به بیان مشکلات پرداختند.

نظر شما