شناسهٔ خبر: 66036967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید استاندار بر تقویت وحدت و یکپارچگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر تقویت وحدت و یکپارچگی در استان تاکید کرد و گفت: راهبرد خبرنگاران ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار جمعی از اعضای خبرگزاری پانا در استان بر اشرافیت و شجاعت در دانش‌آموزان برای انجام کارها به ویژه در حرفه خبرنگاری تاکید کرد و افزود: خبرنگاران پانا نباید خود را متوقف به حوزه آموزش و پرورش کنند بلکه با مطالعه و رصد فضای مجازی و رسانه‌ها باید سطح فعالیت خود را برای آگاهی و مطالبه‌ گری ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع‌ بینانه مسائل را دنبال کنند تاکید کرد: خبرنگاران به اولویت‌های استان، کشور و حوزه بین المللی توجه کنند و آنها را انعکاس دهند.

استاندار خراسان جنوبی بر وحدت و یکپارچگی در استان و تقویت آن تاکید کرد و گفت: تقابل برخی خواص و مدیران در بعضی از شهرهای استان برای جذب امکانات بی‌مورد است البته رقابت تا حدی قابل قبول است اما نباید منجر به توسعه نیافتن استان شود لذا ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد رسانه و خبرنگاران باشد.

وی به تلاش‌های دشمنان برای تقابل رسانه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید تلاش کنند در جنگ نرم و ترکیبی که دشمنان به راه انداخته‌اند، نقش سرباز را برای دشمن ایفا نکنند و به دنبال منافع انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران باشند.

قناعت به جنایات و نسل‌کشی اسرائیل و استکبار جهانی در غزه و ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس خبیث در جریان جنگ جهانی اول نه تنها بخشی از ایران را اشغال کرد بلکه با ایجاد قحطی مصنوعی، جان ۹ میلیون هموطن ایرانی را بر اثر گرسنگی و بیماری گرفت.

تاکید استاندار بر تقویت وحدت و یکپارچگی در خراسان جنوبی

وی در ادامه از خبرنگاران خواست موضوعات مهم توسعه‌ ای استان را پیگیری کنند و تصریح کرد: احداث راه آهن از پروژه های مهم استان بوده که بزرگترین طرح زیرساختی کشور محسوب می‌شود و اکنون در مرحله زیرسازی با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

استاندار از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ملی در استان یاد کرد و افزود: این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود.

وی گفت: مصرف سالانه آب در استان ۵۵ میلیون متر مکعب است در حالی که سهم استان از اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان در فاز اول ۶۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

قناعت اظهار کرد: انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه یکی دیگر از ابر پروژه‌های در حال انجام است که فاز اول آن با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در هفته دولت امسال آماده افتتاح می‌شود.

وی افزود: همزمان با افتتاح فاز اول، فاز دوم عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه نیز با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی، الحاق زمین به شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم را از دیگر اقدامات شاخص عنوان کرد و گفت: از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت برق احداث شده اما در ۲ سال اخیر عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است.

خبرنگاران پانا هم در دیدار با استاندار خراسان جنوبی که مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرعامل خانه مطبوعات استان و مشاور رسانه ای استاندار نیز حضور داشتند، به طرح مسایل استان و موضوعات روز پرداختند.

نظر شما