شناسهٔ خبر: 6602871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهر کرد

شهرکرد - ایرنا- طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی یک گفتمان مهم در برابر هجمه و تهاجم فرهنگی است که از سال 92 در شهرکرد برگزار می شود و اندیشمندان کشور در باره مساله مختلف روز به سخنرانی می پردازند.

صاحب‌خبر -

این روزها در فضای مجازی شبهه مختلفی درباره مسائل فقهی و دینی از سوی برخی از افراد مطرح می شود، که پاسخ دادن به این شبهات، نیازمند دانش فقه و علوم و معارف اسلامی است.

طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی ،که از سوی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار می شود،به تمامی شبهات دینی پاسخ داده و به تقویت مبانی اعتقادی اقشار مختلف مردم منجر می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این خصوص گفت : طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد گفتمان سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی در استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام ،در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی از طرح های پایه ای و بنیادین معرفتی است، که از دو دهه پیش از سامان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و اکنون مورد تایید و توجه خاص مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

به گفته وی،این طرح در دو سطح جوانان و فرهنگیان و دانشگاهیان برگزار می شود و مهدیه مصلای شهرکرد به مدت یک ماه هر شب میزبان جوانان خواهد بود.

وی افزود:مباحث طرح گفتمان ساز تقویت مبانی اعتقادی،از سوی خود جوانان مطرح شده و اندیشمندان کشور پیرامون این سوالات پاسخ می دهند.

نکونام،از تشکیل دبیرخانه دایمی این دوره خبر داد و گفت:اکنون 26جلد کتاب طرح های گذشته این دوره چاپ و منتشر شده است و دو جلد دیگر نیز زیر چاپ قرار دارد.

به گفته وی،این طرح با همکاری و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی و هیات های مختلف جوانان برگزار می شود و هزینه های آن بسیار کمتر از همایش های دیگر است.

امام جمعه شهرکرد افزود:این طرح از دوم تا بیست و هفتم مردادماه،هر شب پس از نماز مغرب و عشاء در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی افزود:در دوره بیست و دوم این طرح، 13نفر از اندیشمندان و شخصیت های مطرح کشور هر شب برای جوانان پیرامون سبک زندگی اسلامی مباحث مختلف و به روز را مطرح می کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد:در این طرح آیت الله کریمی جهرمی ،ایت الله سید احمد خاتمی ،آیت الله نعیم آبادی ،حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور ،حجت الاسلام خسرو پناه ،حجج الاسلام راشد یزدی ،ناصر رفیعی ،حسین دهنوی ،دکتر عابدی ،هادی عباسی ،حاج علی اکبری ،ربانی گلپایگانی و حسن عرفان، برای جوانان از سبک زندگی اسلامی می گویند.

به گزارش ایرنا،دوره های گذشته این طرح که استادان و شخصیت های محقق و پژوهشگر برجسته کشور حضور داشتند،با استقبال مردم شهرکرد همراه بوده است.

2097

نظر شما