شناسهٔ خبر: 66025643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۶ پایگاه در ساوه آماده جمع آوری زکات فطریه است

ساوه - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: ۷۶ پایگاه ثابت و سیار در روز عید سعید فطر در این شهرستان آماده دریافت زکات فطریه هستند که بیشترین آن در سطح شهر برپا شده است.

صاحب‌خبر -

حسین ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایگاه‌ها در محل مصلی، معابر عمومی، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه و امامزادگان برپا می‌شود و به مدت یک هفته فعالیت خواهند کرد و زکات فطریه را جمع آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه پارسال ۸۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان زکات فطریه جمع آوری‌ شده بود افزود: پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به حدود ۱۱۰ میلیارد ریال برسد.

وی اضافه کرد: امسال برای تسهیل در روند پرداخت زکات فطریه چهار شمار کارت نیز در نظر گرفته شده که این شماره ها شامل ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۵۶۳۲ برای زکات فطره سادات، ۳۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۷۳۶۵ برای زکات فطره عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۲۱۷۳ برای کفاره عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۳۹۰۹ برای کفاره غیرعمد است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه افزود: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در با قوت غالب گندم ۶۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آنها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۵۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۵۰ هزار تومان، کفاره غیر عمد ۱۵ هزار تومان و کفاره عمد ۹۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌شود.

هم اکنون در شهرستان ساوه چهار هزار و ۷۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که ۷۵ درصد آنان در مناطق شهری و ۲۵ درصد در مناطق روستایی است.

نظر شما