شناسهٔ خبر: 66015416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۵۷ پایگاه در خراسان شمالی آماده جمع آوری زکات فطریه است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: هزار و ۵۷ پایگاه ثابت و سیار در روز عید سعید فطر در استان آماده دریافت زکات فطریه هستند که بیشترین آن در شهرهای استان برپا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی، الهی راد روز شنبه با بیان اینکه این پایگاه‌ها در محل مصلی ها، معابر عمومی، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه برپا می‌شود، افزود: پایگاه تا ۱۰ روز فعالیت خواهند کرد و زکات فطریه را جمع آوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه گفت: کدهای آسان پرداخت برای مردم پیش‌بینی‌شده است و مردم می‌توانند با شماره‌گیری# ۰۵۸*۸۸۷۷* فطریه خود را پرداخت کنند.

الهی راد با بیان اینکه همچنین در این راستا ۴ شماره کارت به صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است، افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات،۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: مردم خراسان شمالی سال گذشته هفت میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان فطریه پرداخت کردند که به حساب نیازمندان واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان با قوت غالب گندم ۵۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آنها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۵۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۵۰ هزار تومان، کفاره غیر عمد ۱۵ هزار تومان و کفاره عمد ۹۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌شود.

نظر شما