شناسهٔ خبر: 65995848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/طوفان رمضان/

زنجانی‌ها حماسه‌ای دیگر آفریدند

مریم نوری

هم‌زمان با سراسر کشور مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه استان زنجان با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حماسه دیگری آفریدند.

صاحب‌خبر -

مردم همیشه در صحنه استان زنجان از همان ساعت اولیه آغاز راهپیمایی روز قدس، با حضور یک پارچه خود بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) بیعت کرده و با رهبر معظم انقلاب میثاق مجدد بستند.

اقشار مختلف مردم با حضور در مسیرهای راهپیمایی شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و از طوفان‌الاقصی تا طوفان‌الاحرار را فریاد زدند.

نهادها و ارگان‌های استان نیز از چند روز گذشته با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه همبستگی ملت ایران با ملت مظلوم مسلمان فلسطین و غزه را اعلام کرده و مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس فراخواندند.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر استان زنجان شاهد لحظه به لحظه وقوع حماسه‌ای بود که هر سال با حضور گسترده روزه‌داران رقم می خورد.

امسال پرچم فلسطین دوشادوش پرچم جمهوری اسلامی ایران پیش‌قراول راهپیمایان بود.

مردم جای جای استان زنجان از هر قشر و گروهی دوشادوش هم ایستادند و پرشورتر از هر سال، فریاد زدند مرگ بر اسرائیل.

زن و مرد همه، هم‌صدا بودند و با سختی روزه‌داری و در صحنه حضور پیدا کرده تا بار دیگر به جهانیان نشان دهند که قدس تنها نیست، فلسطین پاره‌ای از جان و تن اسلام است و تا وقتی که اسلام هست و مسلمان هست، فلسطین و فلسطینی تنها نخواهد بود.

مرگ بر اسرائیل برای ملت همیشه در صحنه جمهوری اسلامی، فقط یک شعار نیست، یک باور است، حقیقتی است که با فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی با جان و روح آنان در آمیخته است و به یک عقیده غیرقابل انکار تبدیل شده است.

امروز جمعه ۱۷ فروردین‌ماه مردم ولایت‌مدار زنجان همانند مردم سایر نقاط کشور با حضور پرشور خود در میدان، جنایات رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کردند.

امروز حشمت‌اله قنبری‌همدانی سخنران راهپیمایی مردم شهر زنجان بود. در این روز راهپیمایان از ساعت ۱۰ صبح از مسیر میدان قائم به سوی مصلی نماز جمعه حرکت خود را آغاز کردند. همچنین در شهر ابهر مسیر راهپیمایی از چهارراه امام حسین (ع) به سمت مصلی نماز جمعه بود.

در شهر قیدار نبی (ع)، از میدان شهدا تا مصلی نماز جمعه، از ساعت ۱۱ صبح برگزار شد و در شهر خرمدره نیز از میدان حضرت امام حسین (ع) به سمت چهارراه قائم (مصلی نمازجمعه)، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح بود.

در شهر آب‌بر براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده راهپیمایان از میدان امام علی (ع) به طرف مصلی نماز جمعه حرکت کردند. در شهر ماهنشان نیز از ساعت ۱۰ صبح، از مسجد ولیعصر (عج) تا مصلی حضرت امام خمینی (ره) اعلام شده بود که مردم با حضور خود به ندای مظلومیت مردم فلسطین لبیک گفتند.

در شهر زرین‌آباد نیز از ساعت ۱۱ صبح از مقابل سپاه ناحیه ایجرود تا مصلی نماز جمعه برگزار شد. همچنین در شهر سلطانیه از ساعت ۱۱ صبح، از مقابل مسجد فاطمه‌الزهراء به سمت مصلی نماز جمعه راهپیمایی برگزار شد.

راهپیمایی در شهر زنجان با حضور مردم روزه‌دار از میدان قائم به سمت مصلی نماز جمعه انجام شد.

انتهای پیام

نظر شما