شناسهٔ خبر: 67298352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهدالرضا شادمان از میلاد دردانه امام جواد علیه السلام

در سالروز میلاد دهمین ستاره درخشان آسمان امامت، امام علی النقی الهادی علیه السلام پایتخت معنوی ایران به ویژه حرم مطهر رضوی سراسر غرق در نور و سرور است.

صاحب‌خبر -
مشهدالرضا شادمان از میلاد دردانه امام جواد علیه السلام

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در شب ۱۵ ذی الحجه، ذکر همه عرشیان تهنیت و مرحبا است و سرتاسر بارگاه منور رضوی در روز میلاد با سعادت امام دهم شیعیان جهان چراغانی و آذین‌ بندی شده شده است.

همچنین فضای ملکوتی بارگاه رضوی امروز با گل آرایی و نورپردازی، برای جشن باشکوه میلاد دهمین اختر تابناک امامت و ولایت آذین بندی شده است.
به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد امام هادی(ع)، ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ادبی مختلفی برای زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) تدارک دیده شده است.

ویژه برنامه شب ولادت با قرائت زیارت امین الله در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه السلام آغاز می شود و زائران از سخنرانی، شعر خوانی در وصف کرامات امام هادی(ع) و مولودی خوانی بهره‌ مند خواهند شد.

آیین شام ولادت امام دهم شیعیان جهان(ع) نیز از ساعت ۲۰ امشب در رواق امام خمینی(ره) همراه با قرائت دعا، سخنرانی و شعرخوانی برگزار می‌ شود.

مراسم جشن شب ولادت امام هادی(ع) نیز در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

همخوانی گروه سرود گلدسته‌ های حرم، سخنرانی، شعرخوانی آئینی و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

 
امام ابوالحسن علی النقی (ع) :
 
ملقب به هادی، دهمین پیشوای شیعیان جهان در ۱۵ ذی الحجه سال ۲۱۲ هجری در اطراف مدینه در محلی به نام صریا دیده به جهان گشودند.
 
پدر بزرگوار حضرت امام علی النقی (ع)، حضرت امام جواد (ع) امام نهم شیعیان جهان و مادر ایشان 'سمانه' از بانوان با فضیلت و با تقوا بودند.
 
امام هادی (ع) به لقب های دیگری مانند عالم، فقیه، امین و طیب نیز شهرت داشتند و كنیه مبارک ایشان ابوالحسن است.
 
اِبنُ الرِّضا لقبی است برای فرزندان پسر از نسلِ امام رضا (ع) که معروف‌ ترینِ آنان، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) هستند.
 
 
 

نظر شما