شناسهٔ خبر: 65987369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وجود ۱۴ نسخه خطی و سنگی قرآن در کتابخانه مرکزی ارومیه

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ نسخه خطی، سنگی و سربی قرآن در کتابخانه مرکزی موجوده بوده که سه مورد در نمایشگاه کتب قرآنی ارومیه به نمایش گذاشته شده است.

صاحب‌خبر -

وجود ۱۴ نسخه خطی و سنگی قرآن در کتابخانه مرکزی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خدیجه معصومی   گفت: بزرگترین و بهترین کتاب ما مسلمانان قرآن کریم بوده و هر چقد در مقوله کتاب تلاش کنیم، کم است.

وی افزود: در این راستا باید در تبیین مفاهیم قرآنی تلاش کنیم و باتوجه به بی‌حرمتی‌هایی که به قرآن شده را وظیفه داریم حفظ کنیم.

این مسئول ادامه داد: امروزه یکی از راهبردهای تبیین مفاهیم قرآنی برگزاری نمایشگاه‌های قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی بوده که دارای شبکه عمومی گسترده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ نفر به سالن‌های مطالعه این نهاد مراجعه می‌کنند و دائر کردن این نمایشگاه در این نهاد بهترین فرصت است تا بتوانیم کتاب‌های قرآنی را در بین نسل نوجوان و جوان گسترش دهیم.

وی افزود: در بخش نسخ خطی و نفایس چاپی کتابخانه مرکزی ارومیه ۱۷۴ نسخه خطی، ۴۱۳ نسخه سنگی، ۶۵۶ نسخه سربی و ۵ سند تاریخی موجود است که از این نسخ ۱۴ نسخه خطی، سنگی و سربی قرآن بوده و در این نمایشگاه سه مورد به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما