شناسهٔ خبر: 65948651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۰ هزار مسافر در پویش «چشم به راهیم» زنجان شرکت کردند

مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۵۰ هزار مسافر در پویش «چشم به راهیم» استان از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

جعفر قزوینیان روز سه‌شنبه در اختتامیه پویش «چشم به راهیم» گفت: این پویش برای سومین سال در استان برگزار شد که در کاهش تصادفات تاثیر گذار بود و کارنامه موفقی را برجا گذاشت.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش تلفات تصادفات جاده ای برگزار شد، اضافه کرد: هدف دیگر طرح، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی در ایام‌ نوروز بود که با استقبال گروه های هدف مواجه شد.

این مسوول با تاکید بر فرهنگ سازی مستمر برای موفقیت این طرح، ادامه داد: هدف دیگر طرح، توقف کوتاه رانندگان در ادامه مسیر به ویژه در ورودی شهرهاست که تداوم چنین برنامه هایی قطعا نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

قزوینیان افزود: طبق آمارهای ارائه شده هر ساعت یک هزار و ۴۰۰ خودرو در آزادراه زنجان به قزوین تردد می‌کنند که نشانگر ترافیک بالای این مسیر است.

وی به کاهش ۲۷ درصدی فوتی های تصادفات جاده‌ای استان در طرح نوروزی اشاره و خاطر نشان کرد: با همکاری رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خوبی در اجرای پویش چشم به راهیم در سطح استان انجام شد.

مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ابراز امیدواری کرد: این طرح در طول سال در شهرستان های استان نیز اجرا شود.

دبیر ستاد خدمات سفر استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه با توجه به تقارن ۲ عید نوروز و رمضان شاهد حضور گردشگران در استان بودیم، ادامه داد: یکی از کمیته های ستاد خدمات سفر استان، کمیته حمل و نقل بود که به صورت ۲ شیفت فعالیت می کرد و نمود فعالیت های آن، اجرای پویش چشم به راهیم بود.

سید سعید صفوی افزود: در حوزه گردشگری نیز استان زنجان بر مبنای آمار رسمی باجه های بلیط فروشی رتبه دوازدهم را در سطح کشور کسب کرده است.

نظر شما