شناسهٔ خبر: 65956634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبرداد؛

کاهش ۲۷ درصدی حوادث جاده‌ای در استان زنجان

زنجان-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از کاهش ۲۷ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز در جاده‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان، در آئین اختتامیه پویش «چشم به راهیم» اظهار کرد: در سومین سال اجرای این پویش سعی کردیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا شاهد کاهش وقوع تصادفات باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با عنوان اینکه امسال شاهد کاهش ۲۷ درصدی تصادفات هستیم، افزود: این موفقیت نتیجه زحمات تمام کسانی است که پا به پای راهداران تلاش کردند.

قزوینیان تأثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم دانست و گفت: اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همراهی دیگر نهادها و ارگان‌ها جهت برگزاری پویش همراهان سفر ایمن قابل تقدیر است.

وی تصادفات در آزادراه‌ها را همواره دغدغه ذهنی و کاری مسئولان به ویژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: عبور هزار و ۴۰۰ خودرو در ساعت از این محور، این نگرانی را ایجاد کرده بود که با راه‌جوئی و تدبیر برای کاهش آمار تصادفات اقدام به برگزاری پویش چشم به راهیم داشته باشیم که امروز کاهش تصادفات نتیجه این اقدام است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: امسال در تمام شهرستان‌های این استان با اجرای پویش چشم به راهیم سعی داریم خدمات ارزنده‌ای به جامعه حمل و نقلی کشور ارائه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به تردد خودرو از محورهای مواصلاتی استان نیز اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱۳ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان ورود داشته اند که ۵/۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: خروج یک میلیون و ۲۰۷ هزار خودرو از محورهای استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۵ درصد کاهش داشته که نشان از ماندگاری مسافر در استان دارد.

گفتنی است در پایان مراسم از هنرمندان و برگزارکنندگان این پویش تقدیر شد.

نظر شما