شناسهٔ خبر: 65765584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی:

جایگزینی باغ‌های آذربایجان‌غربی در دستور کار جهادکشاورزی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: اصلاح و جایگزینی باغ‌های استان به ویژه حوضه دریاچه ارومیه با درختان کم‌آب‌بر مجاز بوده و لازم است تا باغداران برای این منظور از نهال شناسه‌دار استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب‌های تولید نهال در کشور است، گفت: باغداران باید نهال استاندارد و گواهی شده و دارای برچسب در باغ‌ها را غرس کنند.

وی اضافه کرد: لیست نهالستان‌های مجوزدار در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهادکشاورزی و معابر عمومی برای اطلاع و بهره‌برداری باغداران نصب شده و در تمامی مراحل کارشناسان مراکز جهادکشاورزی و شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای و مدیریت شهرستان‌ها برای مشاوره در کنار باغداران هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به شروع فصل توزیع و کاشت نهال به باغداران استان توصیه می‌شود که نکات لازم از جمله موارد سازگار با اقلیم منطقه، بازارپسندی، کیفیت خاک، میزان و کیفیت آب را با کمک و مشاوره کارشناسان باغبانی برای کاشت رعایت کنند.

دیانتی ادامه داد: باغداران نهال سالم و استاندارد را از نهالستان‌های مجوزدار و معتبر همراه با شناسه و فاکتور تهیه کنند تا باردهی نهال، از شناسه و فاکتور محافظت کنند.

وی اظهار کرد: طبق نقشه کاشت فواصل ردیف‌ها را برحسب نوع درختان مشخص و به صورت کانال به عمق یک متر و به عرض یک متر حفر کرده و بر اساس توصیه کارشناسان، خاک سطحی (زراعی) را با مواد کودی و آلی مخلوط و کانال‌ها را پر کنند.

نظر شما