شناسهٔ خبر: 65737325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقرار ناجیان غریق و گروه‌های امدادی در سواحل بوشهر در نوروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برای پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی و محافظت از امنیت جانی شناگران در نوروز، ضمن برقراری گشت‌های انتظامی، ناجیان غریق و گروه‌های امدادی در سواحل گردشگرپذیر استان مستقر می‌شوند.

صاحب‌خبر -

استقرار ناجیان غریق و گروه‌های امدادی در سواحل بوشهر در نوروز

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در جلسه ساماندهی سواحل استان بوشهر بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و افزایش سفر در این روز‌ها و در کنار آن ماه مبارک رمضان باید به‌مانند سال‌ها گذشته در راستای ارائه خدمات بهتر به هموطنان و گردشگران و جلوگیری از خسارات جانی، طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی ستاد ساماندهی سواحل استان، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اعتبارات ستاد ساماندهی سواحل، حق‌الزحمه ناجیان غریق، تجهیزات امداد و نجات، همیاران پلیس، آموزش ناجیان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای جلوگیری از ساختارشکنی و ناهنجاری اخلاقی و نشاط اجتماعی مبتنی بر الگوی اسلامی و ایرانی در سواحل استان و مناطق گردشگری انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برنامه‌ریزی برای پیشگیری از تلفات انسانی و محافظت از امنیت جانی شناگران با استقرار و برقراری گشت‌های ثابت و سیار و هماهنگ با عوامل فراجا، ناجیان غریق، گروه‌های امدادی هلال احمر در نوار ساحلی به ویژه نقاط حادثه‌خیز و پرخطر به صورت شبانه‌روزی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که غنی‌سازی اوقات فراغت گردشگران و مسافران باید با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: ارائه خدمات و امکانات رفاهی، و بهداشتی مناسب برای گردشگران به‌خصوص فراهم کردن محل‌های استقرار موقت، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

پورات گفت: برای پایگاه امداد دریایی شهرستان گناوه تفاهم‌نامه انجام شده و کانکس نیز هر چه سریعتر در اختیار هلال احمر گذاشته شود و تمامی اعتبارات نجات غریق استان بوشهر تا اوایل هفته آینده تخصیص داده می‌شود.

وی اظهار کرد: فرمانداران جلسه ستاد ساماندهی سواحل را تشکیل دهند و با آماده‌باش کامل، تصمیمات لازم و تقسیم کار مناسب داشته باشند.

معاون استاندار بوشهر به آخرین وضعیت شناگاه‌های سواحل استان اشاره و بیان کرد: باید وضعیت این شناگاه‌ها تا اوایل هفته آینده مشخص و اطلاع‌رسانی شود و شهرداری‌ها و اداره بنادر و دریانوردی بوشهر در این زمینه همکاری و حمایت لازم را داشته باشند.

وی گفت: شهرداری در زمینه چادر مسافران نوروزی، اتاق اصناف، اماکن و فراجا در مورد روزه‌خواری به وظایف خودشان عمل کنند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هم در خصوص منازل مبله با همکاری دادستانی و اماکن نظارت قوی داشته باشد.

پورات ادامه داد: لنج‌ها و قایق‌های تفریحی و جت اسکی با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامات لازم را رعایت کنند و شهرداری بوشهر نیز در راستای فضاسازی شهری کوشا باشد و تمامی دستگاه‌های متولی با محوریت سپاه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را برگزار کنند.

نظر شما