شناسهٔ خبر: 65730005 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود

صاحب‌خبر -
 
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به غرب کشور، وضعیت جوی استان‌ها طی چند روز آینده را اعلام کرد.
صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور به ایسنا گفت: با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از غرب فارس و اصفهان، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف تا ظهر شنبه ادامه می‌یابد و بعدازظهر شنبه تنها در مناطقی از شرق، شمال‌شرق و شرق سواحل دریای خزر ابری شده و وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و به تدریج این سامانه از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود.
ضیائیان افزود: یکشنبه در برخی نقاط واقع در شرق و شمال‌شرق، هوا ابری شده و وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در غرب و مرکز کشور نیز افزایش وزش باد انتظار می‌رود. همچنین تا ظهر دوشنبه در خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. وی با اشاره به وضعیت جوی روز دوشنبه ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی به غرب کشور، بارش در شمال‌غرب استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب‌غرب و در ارتفاعات البرز مرکزی آغاز می‌شود. همچنین در جنوب آذربایجان‌غربی، غرب کردستان و کرمانشاه میزان بارندگی قابل توجه است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سه‌شنبه گستره فعالیت این سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب استان‌های اصفهان، فارس و بوشهر است. در آذربایجان‌غربی، کردستان کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش شدت خواهد داشت. در ضمن طی این روز با شمالی‌شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران و کاهش دما در نیمه‌غربی سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود. همچنین غرب دریای خزر مواج خواهد شد.

نظر شما