شناسهٔ خبر: 65708578 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آغاز بارش‌ها از جمعه در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور، از تداوم روند افزایش دما خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود و طی این مدت در شهرهای صنعتی تهران، البرز و اصفهان، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات صبح پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه سامانه بارشی از غرب وارد کشور و در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور سبب بارندگی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه سامانه بارشی تقویت و در نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز استان‌های گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران، سبب بارش باران، وزش باد، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه شنبه به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، ادامه داد: یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود و دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، بارش در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان صاف تا کمی ابری و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۲ و کمینه ۷ سانتی‌گراد است و روز جمعه، قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر بارش پراکنده با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما