شناسهٔ خبر: 65722956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هواشناسی؛ تهرانی‌ها بازهم منتظر باران باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به غرب کشور، وضعیت جوی استان‌ها طی چند روز آینده را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
هواشناسی؛ تهرانی‌ها بازهم منتظر باران باشند
کد خبر: 654621
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ۱۰:۱۴:۴۵

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز  جمعه ۲۵ اسفندماه، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از غرب فارس و اصفهان  بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. این وضعیت در این مناطق تا ظهر شنبه ۲۶ اسفندماه  ادامه می یابد و بعد از ظهر شنبه تنها در مناطقی از شرق، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر ابری شده و وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

به گزارش ایسنا،  بخش هایی از گفت وگوی ضیائیان را در ادامه می خوانید:

 

  • یکشنبه در برخی نقاط واقع در شرق و شمال شرق، هوا ابری شده و وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در غرب و مرکز کشور نیز افزایش وزش باد انتظار می‌رود. همچنین تا ظهر دوشنبه ۲۸ اسفند ماه در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.
  • از بعد از ظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی به غرب کشور، بارش در شمال غرب استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و در ارتفاعات البرز مرکزی آغاز می‌شود. همچنین در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه میزان بارندگی قابل توجه است.
  • سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه گستره فعالیت این سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب استان های اصفهان، فارس و بوشهر است. در آذربایجان غربی، کردستان کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش شدت خواهد داشت. در ضمن طی این روز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران و کاهش دما در نیمه غربی سواحل شمالی پیش بینی می‌شود. همچنین  غرب دریای خزر مواج خواهد شد. 
  • در روز سه شنبه، وزش باد شدید در مناطقی از مرکز جنوب و شرق کشور موجب خیزش گردوخاک می‌شود.
  • فردا شنبه ۲۶ اسفندماه آسمان تهران ابری است و در برخی ساعات، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد خواهد داشت با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد. همچنین یکشنبه ۲۷ اسفندماه نیز آسمان تهران کمی ابری است و در برخی ساعات وزش باد شدید می‌شود و حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد  پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما