شناسهٔ خبر: 65711878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای پویش «چشم به راهیم» ویژه رانندگان در سفرهای نوروزی به مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قرار است همزمان با سراسر کشور پویش چشم به راهیم ویژه رانندگان جاده‌ای اجرا شود؛ این پویش از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن جهانیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 25 اسفندماه  تا 13 فروردین ماه سال 1403 پویش «چشم به راهیم» با رویکرد آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی  اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی ویژه خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی و ناشی از رانندگی طولانی مدت در محورهای اصلی از اهداف این پویش است تصریح کرد: با بکارگیری ظرفیت های لازم و با توجه به آئین‌نامه انضباطی و اجتماعی ترافیکی این پویش اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران پردازش کمیسیون ایمنی راهها  و بکارگیری هنر در خدمت ایمنی را اهداف این پویش عنوان کرد و گفت: توجه به  جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر و آشنایی مسافران نوروزی فرهنگ و هنر مازندران از اهداف اصلی این پویش است.

جهانیان ادامه داد: امسال با تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز این پویش با نگاه دینی مذهبی اجرا می‌شود. در این طرح مجموعه برنامه رسانه‌ای، هنری و فرهنگی مرتبط با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی اجرا می‌شود.

وی کاهش سوانح رانندگی را از دیگر جوانب این پویش برشمرد و بیان کرد: در پویش تلاش شده از قابلیت رشته‌های هنری، برای بیان موضوعاتی چون حواس‌پرتی آنی، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان طی سفر و یا عجله و شتاب در رانندگی استفاده شود. به دلیل حادثه خیزی رانندگی در شب ضرورت اطلاع‌رسانی در این زمینه وجود دارد. تمیزی خودرو، آشنایی با اصول رانندگی در آزادراه و راه اصلی موضوعاتی است که باید اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ادامه سخنانش افزود:  در این پویش نمایش های آیینی مذهبی و سنتی بومی و محلی اجرا می‌شود و سعی شده با اجرای موسیقی های سنتی و مقامی موضوعات مرتبط با رانندگی در جاده مطرح شود.

جهانیان برگزاری مسابقه عکس و مسابقه ویژه کودکان را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این پویش دانست که برای رانندگان و مسافران اجرا می‌شود.

این مقام مسئول گفت: قرار است همه روزه در ایام بازه زمانی 25  اسفندماه جاری تا 13 فروردین ماه سال 1403 برنامه از طریق شبکه تلویزیونی و رادیویی استانی منعکس شود.

انتهای پیام/

نظر شما