شناسهٔ خبر: 65700324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خبرداد؛

اجرای پویش نوروزی "چشم به راهیم" در قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی پویش سراسری چشم به راهیم برای سومین سال متوالی در ایام نوروز در یکی از مجتمع های خدماتی رفاهی بین شهری این استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این پویش در دو نوروز گذشته با عنوان پویش همراهان سفر ایمن اجرا شده و با توجه به تجربیات مثبت از برگزاری آن، امسال نیز با نام پویش چشم به راهیم در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته‌ای از ۲۵اسفند ۱۴۰۲ به مدت ۱۸روز در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا واقع در آزادراه قزوین-زنجان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: رویکرد اصلی این پویش، ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسیله نقلیه برای ایفای نقش حداکثری موثر و هوشمندانه در تحقق شهر ایمن جاده‌ای است.

حق‌لطفی ادامه داد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران از جمله اهداف اجرای این پویش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس‌پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص موضوعات تشکیل‌دهنده پویش چشم به راهیم است که تلاش می شود با استفاده از قابلیت رشته‌های هنری به مخاطبان ارایه شود.

حق‌لطفی افزود: اجرای نمایش های آیینی و سنتی بومی و ملی با استفاده از تکنیک های مختلف نمایش‌های کاربردی، استندآپ کمدی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه عکس از جمله برنامه های این پویش است که تا سیزدهم فروردین1403 توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا ادامه دارد.

۴۶

نظر شما