شناسهٔ خبر: 65696267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پویش نوروزی «چشم‌ به‌ راهیم» در قزوین اجرا می‌شود

زهرا عبداللهی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی پویش سراسری «چشم‌به‌راهیم» برای سومین سال متوالی در ایام نوروز در یکی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌شهری این استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد حق‌لطفی درباره راه‌اندازی پویش «چشم‌ به راهیم» اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی پویش سراسری «چشم‌به‌راهیم» برای سومین سال متوالی در ایام نوروز در یکی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌شهری استان قزوین اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این پویش در ۲ نوروز گذشته با عنوان پویش همراهان سفر ایمن اجرا شده و با توجه به تجربیات مثبت از برگزاری آن، امسال نیز با نام پویش «چشم‌به‌راهیم» در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی و بین‌رشته‌ای از ۲۵ اسفند به مدت ۱۸ روز در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا واقع در آزادراه قزوین- زنجان اجرا خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این پویش، ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسیله نقلیه برای ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه در تحقق شهر ایمن جاده‌ای است.

به گزارش ایسنا، حق‌لطفی گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران از جمله اهداف اجرای این پویش است.

وی بیان کرد: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس‌پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص موضوعات تشکیل‌دهنده پویش چشم‌به‌راهیم است که تلاش می‌شود با استفاده از قابلیت رشته‌های هنری به مخاطبان ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در پایان گفت: اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی بومی و ملی با استفاده از تکنیک‌های مختلف نمایش‌های کاربردی، استندآپ کمدی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه عکس از جمله برنامه‌های این پویش است که تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما