شناسهٔ خبر: 65709885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای پویش سراسری «چشم به راهیم» در اردبیل

اردبیل - ایرنا - همزمان با سراسر کشور پویش نوروزی «چشم به راهیم» از فردا (جمعه) با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای در مسیر اردبیل - سرچم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی ولیعصر اظهار کرد: طرح نوروزی پویش چشم به راهیم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در کیلومتر ۹۰ جاده اردبیل – سرچم (مجتمع خدماتی رفاهی میان‌راهی ولیعصر) اجرا خواهد شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی، ترغیب رانندگان به توقف وسایط نقلیه با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، ارتقای دانش عمومی در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، آشنایی مسافران نوروزی با فرهنگ و هنر ایران اسلامی ، بکارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب را از اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پایگاه‌های فرهنگی و آموزشی در شبکه راه‌های شریانی کشور در نوروز ۱۴۰۳ میزبان مسافران خواهند بود تا در قالب پویش چشم به راهیم ضمن آموزش‌های ترافیکی لازم به خانواده‌ها، نشاط همگانی را با اجرای برنامه‌هایی متنوع در زمینه‌های مختلف هنری برای کاربران جاده‌ای به ارمغان آورند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین گفت: بروشورهایی در این پویش بین مسافران توزیع می‌شود که در آن نقشه استان اردبیل، اطلاعات و موقعیت مکانی راهدارخانه‌ها، مراکز امدادی و مجتمع‌های رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی درج شده است.

وثوقی با تاکید بر لزوم استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در ازای هر ۲ ساعت رانندگی، بهترین محل توقف و استراحت را مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی برشمرد و افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر اقدام کنند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل ارائه خدمات متمرکز و مناسب، کاهش اتلاف وقت و فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‌ها ، ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال‌زایی ، کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک و فراهم‌سازی امکانات مناسب در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد.

وثوقی با بیان اینکه برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای نظارت ویژه‌ای بر عملکرد مجتمع‌ها انجام می‌شود، یادآورشد: در این بازدیدها وضعیت نمازخانه، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه ، راه دسترسی ، فضاسازی مناسب، نظافت عمومی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما