شناسهٔ خبر: 65692904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اجرای طرح ساماندهی عرضه شیرخشک

با اجرای طرح ساماندهی عرضه شیرخشک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن جلوگیری از قاچاق، نحوه توزیع این محصول نیز مدیریت شد.

صاحب‌خبر -
اجرای طرح ساماندهی عرضه شیرخشک
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح ساماندهی توزیع شیرخشک از ۲۰ مهرماه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اجرا شد.
 
دکتر جواد دانایی باغکی افزود: در این طرح انواع شیرخشک‌های معمولی و رژیمی منطبق با دستورالعمل سازمان غذا و دارو، با ثبت کد ملی و تاریخ تولد کودک و شناسه اختصاصی شیر خشک در سامانه TTAC.ir و از اواسط بهمن ماه در سامانه بیمه سلامت MPX توسط داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای تامین نیاز کودکان زیر دو سال به شیر خشک، تعداد ۱۰ عدد در هرماه با قیمت تعادلی (یارانه ای) مصوب سازمان غذا و دارو و تعداد ۱۰ عدد با قیمت آزاد و برای کودکان ۲ تا ۶ سال، تعداد ۱۰ عدد با قیمت آزاد و با ثبت کد ملی از داروخانه‌ها قابل تهیه است.
 
او با بیان اینکه نظارت بر داروخانه‌ها و قیمت فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک همچنان ادامه دارد، از مردم خواست تا شیرخشک مورد نیاز خود را فقط از داروخانه تهیه کنند و درصورت داشتن هرگونه سوال و شکایت اعم از گرانفروشی و قاچاق، با سامانه ملی وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ (ابتدا کد ۳ و سپس کد ۱) تماس بگیرند.

نظر شما