شناسهٔ خبر: 65589428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۱۹ درمانگاه شبانه روزی اطراف حرم رضوی در ایام نوروز

۱۹ درمانگاه شبانه روزی و ۲۴ داروخانه در اطراف حرم رضوی به منظور خدمت رسانی به زائران و مجاوران فعال خواهد بود.

صاحب‌خبر -
فعالیت ۱۹ درمانگاه شبانه روزی اطراف حرم رضوی در ایام نوروز
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی گفت: به منظور دسترسی آسان زائران رضوی به خدمات درمانی، علاوه بر درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی، یک بیمارستان سیار نیز در محدوده حرم رضوی در صورت نیاز فعال خواهد شد.
 
دکتر یوسف رحمتی افزود: انتقال یک پایگاه انتقال خون در صحن پیامبر اعظم (ص) در حرم رضوی نیز در راستای دسترسی زائران برای اهدای خون پیش بینی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت بر کشتارگاه ها، آشپزخانه‌ها و کترینگ‌ها و نظارت اداره کل دامپزشکی استان با ۱۱۶ تیم بازرسی، ۱۳۴ تیم ثابت و ۱۸۲ تیم سیار، از دیگر اقدامات کمیته خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
 
دکتر رحمتی اعلام کرد: اطلاع رسانی عمومی در خصوص الزامات ماه مبارک رمضان از نظر بهداشت فردی و روزه داری در سفر، ساخت برنامه و استودیوی سلامت وزارت بهداشت برای پخش در رسانه ملی و اعلام شماره تلفن ارتباط مردمی ۱۹۰ و ۱۹۱ هم از جمله تدابیر کمیته خدمات سفر است.
 
به گفته او، تامین نیاز‌های بهداشتی و پزشکی در ایام نوروز، تجهیز ناوگان آمبولانس و موتورلانس، رفع کمبود‌های دارویی بیماران خاص، شیرخشک و توزیع بین داروخانه‌های کشیک و مسیر‌های مواصلاتی به حرم رضوی نیز در راستای حفظ سلامت زائران در ایام نوروز انجام شده است.
 
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی با بیان اینکه پیش بینی ۳۶۸ پایگاه و ۲۸۷ دستگاه آمبولانس، ۱۹ کد موتورلانس، ۴ فروند بالگرد و دو دستگاه اتوبوس و نیز دپوی دارویی به خصوص دارو‌های فاکتور ۸ از جمله اقدامات کمیته خدمات سفر در سطح استان است، افزود: در سطح مشهد نیز ۹۹ پایگاه شهری و ۶۵ پایگاه جاده ای، ۱۷۷ آمبولانس، ۱۱ موتورلانس، یک بالگرد و دو اتوبوس آمبولانس پیش بینی شده است.
 
دکتر رحمتی گفت: در سطح شهر مشهد ۳۶ بیمارستان، ۱۶۹ درمانگاه، ۲۵ داروخانه، ۳۶ مرکز دیالیز، ۳۵ آزمایشگاه و ۴ پایگاه انتقال خون نیز در حالت آماده باش هستند.

نظر شما