شناسهٔ خبر: 66028173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نیمه نخست امسال

توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک در خراسان رضوی

یک میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک در نیمه نخست امسال در خراسان رضوی توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک در نیمه نخست امسال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال افزایش ۱۰۰ هزار قوطی شیرخشک در مقایسه با مدت مشابه پارسال پیش بینی شده و طبق برنامه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

دکتر جواد دانایی افزود: توزیع این تعداد شیر خشک در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ در دارو خانه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزایش ۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.

وی گفت: برای ۶ ماهه نخست امسال اگر افزایش موالید باشد به همان نسبت به تعداد شیرخشک توزیعی به داروخانه‌ها اضافه می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شیرخشک با ارائه کد ملی کودک شیرخوار عرضه می‌شود.

دکتر دانایی افزود: با تدابیر صورت گرفته در موضوع توزیع و عرضه شیرخشک در ایام نوروز ۱۴۰۳، هیچگونه مشکلی در این خصوص مشاهده نشد و  نظارت مستمر بر نحوه توزیع و عرضه این فرآورده غذایی انجام شد.

وی گفت: در ۲ ماهه پایانی پارسال طرح تشدید نظارت بر عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها اجرا  و  ۱۳ داروخانه متخلف در این حوزه شناسایی و موسس داروخانه به مرجع قضایی معرفی شد.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک به داروخانه‌های فعال در حوزه تحت پوشش این دانشگاه توزیع شد و این عدد در نیمه دوم این سال به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قوطی رسید.

دکتر دانایی افزود: چنانچه اصنافی، چون آبمیوه فروشی‌ها از شیرخشک برای موارد ترکیبی با شیر استفاده کنند با حضور بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برخورد قانونی با اتحادیه مربوطه در صنف آبمیوه، بستنی و کافی شاپ صورت می‌پذیرد  تا از تکرار این تخلف دوری شود.

نظر شما