شناسهٔ خبر: 65692729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهار خبر فرهنگی واجتماعی از فریدن واردستان

همایش اجلاس نماز و افزایش ثبت ولادت ها دوخبر از شهرستان فریدن است.

صاحب‌خبر -

دو خبر فرهنگی واجتماعی در فریدنبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ ثبت ولادت‌ها بااجرای قانون جوانی جمعیت درشهرستان فریدن ۹ و ۹ دهم درصد رشد داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فریدن در کارگروه جمعیت فریدن، این شهرستان را در اجرای قانون جوانی جمعیت موفق اعلام کرد وگفت: باتوجه به ارائه آمار اداره ثبت احوال شهرستان فریدن اجرای قانون جوانی جمعیت در این شهرستان در سال جاری منجر به رشد ۹.۹ درصدی ثبت ولادت‌ها شده است.
علیرضا روستایی افزود: همچنین تولد فرزندان سوم به بعد، ۵۶.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که می‌توان عملکرد کارگروه جمعیت فریدن را موفق در اجرای این قانون ارزیابی کرد.
وی بااشاره به لزوم فعالیت همه دستگاه‌ها برای عملکرد مناسب قانون جوانی جمعیت افزود: در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در فریدن در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۲۷ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

دو خبر فرهنگی واجتماعی در فریدنهمایش اجلاس نماز ویژه دانش آموزان شهرستان فریدن در شهرداران برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدن، هدف از برگزاری اجلاس نماز دانش آموزی را ترویج، تعمیق و توسعه اقامه نماز در مدارس و در بین دانش آموزان دانست و گفت: هرساله اجلاس نماز بعنوان بزرگترین رویداد تربیتی و اخلاقی در آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
محمدفصیحی بااشاره به همزمانی هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: در این برنامه از فعالان نماز و رتبه‌های برتر استانی دانش آموزان فریدنی در مسابقات فرهنگی و هنری تجلیل شد.

سه خبر فرهنگی واجتماعی از فریدن واردستانرئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران اردستان گفت: از مجموع ۵۴ گلزار شهدای شهرستان تا کنون ۵۲گلزار ساماندهی شده، ۲ گلزار هنوز ساماندهی نشده است.

جواد سلامه، ساماندهی گلزار شهدای روستاهای کچورستاق و درباغ دربخش زواره رانیازمند بیش از شش میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: برای ساماندهی گلزار شهدای کچورستاق ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به اصفهان پیش بینی شده ولی هنوز تخصیص نیافته، و پیگیر اختصاص چهار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای روستای در باغ هستیم.

وی گفت: جانمایی قطعه صالحین در کنار گلزار شهدا برای دفن والدین شهدا، جانبازان و آزادگان باحمایت شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری لازم به تحقق است، که با ایجاد آن مشکل دفن این قشر در جوار شهدا برطرف خواهد شد.

پیکر ۳۲۰ شهید شهرستان اردستان در ۵۴ گلزار مطهر و زیارتگاه دلدادگان شهدا مدفون است.

سه خبر فرهنگی واجتماعی از فریدن واردستانفرماندار اردستان گفت: نوروزگاه اردستان با اجرای برنامه‌های متعدد نظیر جشنواره غذا، تئاتر، موسیقی و غیره برپا می‌شود.
سید محمد هادی احمدی‌طبا درستاد خدمات سفر اردستان گفت: نوروزگاه اردستان امسال در محور گردشگری این شهرستان و در کنار مسجد جامع با برنامه های متنوع برپا می شود.
فرماندار اردستان با بیان اینکه نوروزگاه اردستان در بیست غرفه با برنامه‌های متنوع برپا می‌شود، افزود: همچنین برنامه‌های متعددی از جمله جشنواره غذاهای خیابانی، تئاتر، موسیقی و نظایر آن در نوروزگاه اردستان برای مردم اردستان اجرا خواهد شد.

نظر شما