شناسهٔ خبر: 65337430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان پی ریزی بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در اصفهان

در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تاکنون پی سازی (فونداسیون) افزون بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی پایان یافته است.

صاحب‌خبر -

پایان پی ریزی بیش از  ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های حمایتی مسکن در این استان گفت: در استان اصفهان بیش از ۴۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۵ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.


علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه بیش از ۱۲۹ هزار متقاضی در حال حاضر تایید نهایی شدند افزود: تا کنون برای افزون بر ۴۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و برای بالغ بر ۳۷ هزار متقاضی نیز طرح اختصاص یافته است.


وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر چهار هزار و ۸۰۰ طرح تعیین شده که بیش از ۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد در این طرح‌ها تعریف و هم اکنون برای بالغ بر ۳۷ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد سازنده امضا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: پروانه ساختمانی بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی گرفته شده و پی ریزی افزون بر ۱۲ هزار و ۷۰۰، اسکلت و سقف بیش از هشت هزار و سفت کاری هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده است.


قاری قرآن در خصوص وضعیت پیشرفت طرح‌های خودمالک و روستایی در سطح استان اصفهان گفت: اجرای بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونیِ خودمالک در استان به طور میانگین ۴۵ درصد و افزون بر هشت هزار واحد مسکن روستایی بصورت متوسط ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


وی گفت: همچنین از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان پروانه نوسازی دریافت کرده اند.


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم گفت: در استان بیش از هزار و ۴۰۰ نفر برای طرح جوانی جمعیت و افزون بر چهار هزار نفر برای طرح ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اقدام به ثبت نام کردند که تا کنون به بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار حائز شرایط زمین رایگان واگذار شده است.


به گفته قاری قرآن در پویش قربان تا غدیر هزار و ۱۰۰ خانوار، پویش پیامبر رحمت (ص) ۱۸۴ خانوار، میلاد حضرت زهرا (س) تا میلاد حضرت علی (ع) ۶۴۳ خانوار و در پویش خانواده مهدوی ۹۰۰ خانوار زمین دریافت کردند.

نظر شما