شناسهٔ خبر: 65674035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عبور موفق کمپرسور‌های ایرانی از طرح فشارافزایی پارس جنوبی

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: بدون تردید راهی که کمپرسور‌های ایرانی مصرفی در مناطق نفت‌خیز جنوب طی کرده‌اند از طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی نیز با موفقیت عبور خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

عبور موفق کمپرسور‌های ایرانی از طرح فشارافزایی پارس جنوبی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رامین روغنیان افزود: این مجموعه هم‌اکنون قرارداد ساخت کمپرسور‌های زیادی را با شماری از سازندگان ایرانی همچون مپنا و اوتی‌سی امضا کرده است و آنها امتحان خود را پس داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح ملی فشارافزایی در میدان مشترک پارس جنوبی با استفاده از توان داخلی و بدون کمک شرکت‌های خارجی تحقق‌پذیر است، گفت: در صورت اجرایی نشدن این طرح، ظرفیت تولید از مخزن پارس جنوبی به مرور به صفر می‌رسد.

روغنیان افزود: افت فشار در درون مخزن با تداوم تولید اتفاق می‌افتد، از این رو باید بتوانیم همزمان با افت فشار، تولید مداومی داشته باشیم بنابراین این پیش‌تراکم و فشارافزایی شرایط لازم را برای تداوم تولید مهیا می‌کند.

قرارداد‌های اجرایی طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌عنوان مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح صنعت نفت ۲۰ اسفندماه بین شرکت نفت و گاز پارس و پیمانکاران این طرح امضا شد.

بر اساس این قراردادها، طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری و با هدف افزایش برداشت ۹۰ تریلیون فوت‌مکعب گاز و ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی اجرا خواهد شد و درآمدزایی ۹۰۰ میلیارد دلاری برای کشور به‌دنبال دارد.

پیمانکاران اصلی در اجرای طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی، شامل شرکت‌های پتروپارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و مپنا و پیمانکار مهندسی مفهومی، پایه مقدماتی و پیشرفته، یک شرکت مشاور ایرانی هستند که این قرارداد را امضا کردند.

نظر شما