شناسهٔ خبر: 65641507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز کشت چغندرقند بهاره در آذربایجان غربی

کشت چغندرقند بهاره در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشت چغندرقند بهاره در آذربایجان غربی از ۲۰ ماه سال جاری با عقد قرارداد توسط کارخانه های قند استان آغاز می شود.

خسرو شهبازی افزود: بر اساس سطح ابلاغی وزارت جهادکشاورزی، امسال ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصول می رود که هزار هکتار از سطح ابلاغی سال گذشته کمتر است.

 وی تصریح کرد: کارخانجات قند استان در سال زراعی جاری، ۰باید ۵۰ درصد مزارع چغندرقند تحت پوشش قرارداد خود را به سیستم آبیاری تیپ تجهیز کنند.

شهبازی بر لزوم توسعه آموزش های ترویجی در بین کشاورزان برای توسعه کشت این محصول در شمال استان ، تغییر آرایش کشت و توسعه نوار تیپ در جهت مدیریت بهینه مصرف آب و تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون این محصول در جهت افزایش عملکرد تاکید کرد.

 وی گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی،  سهم آب بری بخش کشاورزی باید با تغییر الگوی کشت کاهش یابد و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز با جدیت تحقیقات و مطالعات لازم را برای معرفی ارقام مقاوم به سرما و کم آبی برای کشت پاییزه این محصول در شمال استان را انجام دهند.

نظر شما