شناسهٔ خبر: 65620062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشریح اولویتهای دستگاه قضایی آذربایجان غربی درماه رمضان و سال نو

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با ماه مبارک رمضان ، نظارت مستمربر تنظیم بازارو تامین مایحتاج ضروری مردم در این ماه و شب عید تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

تشریح اولویتهای دستگاه قضایی آذربایجان غربی درماه  رمضان و سال نو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سی و هشتمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان که در سالن جلسات امامت برگزار می شد به سفر خود به تهران اشاره و گفت: در دیداری که با ریاست محترم قوه قضائیه داشتیم ایشان سلام و خداقوت  به محضر همه همکاران داشتند و از زحمات و تلاشهای همکاران عزیز در سراسر استان تشکر نمودند.

عتباتی افزود: نیازمندیها و مشکلات استان به محضر ریاست محترم قوه قضائیه اعلام شد و ایشان در جریان موضوعات و مسائل استان قرار گرفتند و دستورات مساعدتی لازم را صادر نمودند.

رئیس کل دادگستری استان به نیازمندی استان در خصوص نیروی انسانی اشاره و گفت: دوره یک کارآموزی قضایی که در حال برگزاری هست پس از پایان بسیاری از نیازهای استان به نیروی قضایی را مرتفع خواهند نمود و متعاقب آن دوره دوم شروع خواهد شد.

پیگیری طرح توسعه دادسرای ارومیه از دیگر مواردی بود که عتباتی آن را پیگیری نموده و از آغاز ساخت ساز آن در متراژ 8000 مترمربع از ماه جاری خبر داد و گفت با احداث آن نیاز مرکز استان از جهت مکان مرتفع خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان به مراسم پایان سال هم اشاره و تاکید کرد: دادستانها باید ضمن نظارت دقیق و مستمر به حوزه قضایی خود، بازار شب عید را هم به دقت تحت رصد داشته باشند و همچنین از بروز جرائم و تخلفاتی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازد پیشگیری نمایند، در شهرستان ها با هماهنگی تعزیرات و سایر مجموعه ها برای تنظیم بازار شب عید و آخر سال و هم حلول ماه مبارک رمضان همراهی کنند.

رئیس کل دادگستری استان در بخشی از سخنان خود به نظم و امنیت حوزه های قضایی اشاره و بیان داشت: دادستانها در تامین نظم و امنیت حوزه قضایی خود تلاش مضاعف کنند و کشیک های تعطیلات نوروز باید برنامه ریزی شود.

رئیس شورای قضایی استان به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و گفت: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را باید با حساسیت ویژه دنبال کنیم و به هیچ وجه نباید حرمت شکنی شود و تقدس ماه مبارک رمضان شکسته شود و باید شعب ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با ماه مبارک رمضان اختصاص یابد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه فراهم نمودن گزارش عملکرد سال 1402 به صورت مفصل و کامل مورد تاکید قرار داد.

عتباتی به لذت خدمتگزاری به مردم اشاره و گفت: توفیقی که خداوند متعال عنایت فرموده خدمت به مردم عزیز،گره گشایی از کار آنها و احقاق حق است که باید قدردان و شاکر بود و با تمام وجود کارها را پیش برد و یقیناً رضایت خداوند متعال هم در رضایت خلق الله است.

در ادامه جلسه دستورات جلسه مطرح و پس از اینکه زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گزارشی از عملکرد شعب ارائه نموده این جلسه پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای اعضای حاضر با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

 

 

نظر شما