شناسهٔ خبر: 65611578 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رونمایی از اولین راکتورهای فوق سنگین بومی در شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:اولین راکتورهای فوق‌سنگین بومی ساخته شده در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان فردا رونمایی می‌شود. وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:اولین راکتورهای فوق‌سنگین بومی ساخته شده در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان فردا رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، رضاصحرایی وزیر آموزش و پرورش پستی در صفحه ویراستی اش نوشت:ایران به جمع ۵ کشور سازنده راکتور تولید متانول پیوست، اولین راکتورهای فوق‌سنگین بومی ساخته شده در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان فردا رونمایی می‌شود.

اصلی‌ترین تجهیزات ساخته شده که از آن رونمایی خواهد شد، شامل راکتورهای اصلی تولید متانول با نام R3001 است که برای اولین بار در ایران ساخته شده ودر فاز اول قرارداد ساخت تعداد 6 دستگاه از این راکتورهای تبدیل گاز سنتز به متانول برای طرح‌های سیراف و دنا امضا شده است.

رونمایی از اولین راکتورهای فوق سنگین بومی در شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان

گفتنی است: شرکت‌های پتروشیمی دنا و سیراف از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان می‌باشند که در راستای باور به توانمندی داخلی در ساخت تجهیزات فوق سنگین تجهیزات خود را از شرکت ماشین‌سازی اراک تامین می‌کنند تا علاوه بر کمک به تولید داخل، تقویت هم‌افزایی در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان را رقم بزنند.

 انتهای پیام/

نظر شما