شناسهٔ خبر: 65582362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون شهردار مشهد

واکاری ۱۴۵ هزار درخت غیرمثمر در معابر اصلی مشهد

۱۴۵ هزار درخت غیرمثمر در معابر اصلی مشهد واکاری شد.

صاحب‌خبر -

 واکاری ۱۴۵ هزار درخت غیرمثمر در معابر اصلی مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت:هفته درختکاری  در تمام مناطق شهرداری و در هر منطقه جداگانه و با همکاری ادارات و با حضور قشر‌های مختلف مردمی مراسم کاشت نهال برگزار شد.

مهدی یعقوبی  افزود:با توجه به مناسب بودن فصل شهرداری تا الان حدود ۱۴۵ هزار اصله نهال غیرمثمر در حاشیه معابر اصلی واکاری کرده که در دل اینها حدود ۱۵۰۰ درخت قدیمی با سن چندساله است که اینها را با درختان خشک قدیمی حاشیه معابر جابه‌جا می‌کنیم تا ریتم فضای سبز حاشیه معابر نیز حفظ شود.

وی گفت:در این هفته نیز از شهروندانی که تمایل داشتند نهال رایگان مقابل منزلشان کاشته شود در سایت سازمان پارک‌ها ثبت‌نام کردیم و این طرح همچنان ادامه دارد و چنانچه شهروندان تا الان موفق نشدند می‌توانند درخواست کاشت درخت غیرمثمر مقابل منزلشان را در سایت ثبت کنند.

یعقوبی افزود:تعدادی از درختان هم درختان مثمر هستند که برای داخل منازل است و متفاوت‌تر از سال گذشته حدود ۶۳ هزار انواع درختان مثمر تامین کردیم و با شورای اجتماعی محلات ۴۴ تا از محلات حاشیه شهر که رابط بین ما و مردم محلات هستند هماهنگ کردیم که آنها درخواست‌ها را ثبت و نهال‌ها را بین مردم پخش کنند.

 

 

نظر شما