شناسهٔ خبر: 65530613 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ردیف بودجه اختصاصی آموزش از سال آینده احیا می شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، ردیف بودجه آموزش از سال آینده احیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

ردیف بودجه اختصاصی آموزش از سال آینده احیا می شود**
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر ابوالفضل باقری فرد تصریح کرد: اصلاح حق الزحمه دستیاران از دو به ۸ میلیون تومان موجب افزایش انگیزه در دستیاران خواهد شد. همچنین برای اولین بار، از سال آینده اعتبارات لازم برای حق الزحمه دستیاران در بودجه عمومی کشور قرار می‌گیرد. از سوی دیگر در رشته‌هایی که وابسته به ویزیت بیماران است نیز باید اصلاح نظام پرداخت در کارانه آنها دیده شود.
وی افزود: نظام پرداخت در برخی از رشته‌ها موجب کاهش استقبال دانشجویان شده که نیاز است نظام پرداخت را اصلاح کنیم تا رشته‌هایی که ریسک بالاتری دارند به صورت متفاوت، دریافتی داشته باشند که مبالغ حق الزحمه آنها نیز در حال اصلاح است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش و نقش آن در برطرف کردن مشکلات آموزشی دانشگاه ها، یادآور شد: پیشنهادات خوب و سازنده مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند تبدیل به قانونی برای کل دانشگاه‌های کشور شود.
دکتر باقری فرد، از دستور وزیر بهداشت، برای احیای رشته بهیاری در برخی از دانشگاه‌های مناطق محروم خبر داد و گفت: برای هویت بخشی به دانشگاه ها، آزمون‌های ارتقا و گواهینامه را به کلان مناطق منتخب واگذار کردیم و وزارت بهداشت در این زمینه، نقش ناظر دارد.
وی یادآور شد: افزایش ظرفیت، مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است. از این رو بر اساس مصوبات اخیر، تصمیمات در حوزه سلامت در کارگروه سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود و تصمیمات پس از طرح در این کارگروه اجرایی می‌شود.

نظر شما