شناسهٔ خبر: 65520051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی روند اجرایی پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی

در بازدید معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی، روند اجرایی این پروژه مورد بررسی قرار کرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این بازدیدمقرر شد با تسریع در فعالیت‌های اجرایی و با تکمیل باقیمانده عملیات بخش سیویل و الکترومکانیکال شرایط لازم برای فاضلاب گیری واحد‌های فرآیندی در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ فراهم شود.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این بازدید اظهار امیدواری کرد، تا تیرماه سال ۱۴۰۳ بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه فاضلاب آغاز شود. 
احیاجاهدی افزود: کل شبکه و خط انتقال فاضلاب در حدود ۲۴ کیلومتر طی سنوات گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی وقت اجرا شده و امکان اتصال فاضلاب واحد‌های مسکونی به شبکه وجود دارد.
شایان ذکر است؛ جمعیت روستای وار در حدود ۶ هزار نفر بوده و حجم فاضلاب قابل جمع آوری ۸۹۸ مترمکعب در شبانه روز و سیستم تصفیه خانه از نوع لجن فعال SBR است و طی سنوات گذشته از محل بانک توسعه اسلامی تامین اعتبار شده و بعد از توقف عملیات ناشی از عدم تخصیص اعتبار در سنوات گذشته در سال ۱۴۰۱ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تامین و تخصیص اعتبارات لازم تداوم عملیات تکمیلی طرح را به شرکت آب و فاضلاب استان محول و ابلاغ نمود و معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بلافاصله پس از ابلاغ موافقتنامه تکمیل پروژه را با جدیت پیگیری نموده به نحویکه ورود به دوره بهره برداری تا چند ماه آینده محقق خواهد شد.

نظر شما