شناسهٔ خبر: 65477975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان: رای گیری در سراسر استان بجز وِزوِه فریدونشهر ادامه دارد

اصفهان-ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: فرایند اخذ رای در همه نقاط اصفهان بجز روستای وِزوه فریدونشهر بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

وزوه، روستایی از توابع بخش موگویی شهرستان فریدونشهر واقع در غرب اصفهان است. وجه تسمیه این روستا وَزبِه به معنی "بهترین وزش" بوده است. این روستا در جایی واقع است که باد شدید می وزد به همین خاطر خانه های آن پشت به باد و سمت دیگر تپه واقع شده اند. روستا به صورت پلکانی است و شباهت زیادی به روستاهای" ماسوله"و "سر آقا سید" دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری عصر جمعه در دومین نشست خبری خود در استانداری اصفهان افزود: بدنبال بارش برف اخیر و مسدود شدن راه ارتباطیِ این روستا تلاش ما برای استقرار صندوق رای حتی با بالگرد نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

معاون استاندار اصفهان و رییس ستاد انتخابات استان افزود: تلاش ما برای فراهم شدن امکان رای گیری از ۲۰ خانوار این روستا ادامه دارد و در صورت لزوم از رای گیری دستی نیز می توانیم استفاده کنیم.

جان نثاری اضافه کرد: فرایند انتخابات بدون هیچ مشکل دیگری در شهر و روستاهای استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ها حضور مردم در شعبه های اخذ رای همچنان ادامه دارد، افزود: از این رو رای گیری از سوی وزارت کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شده است.

جان نثاری گفت: آمار نهایی مشارکت رای دهندگان بطور متمرکز پس از پایان مهلت قانونی رای گیری از سوی ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

وی افزود: گزارش های مختلفی مبنی بر تخلف انتخاباتی دریافت شده که صحت آن در دست بررسی است و در صورت تایید، اقدام لازم انجام می شود.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای اخذ رای در بیمارستان های کلانشهر اصفهان و مکان های مشابه بر اساس برنامه زمان بندی تدابیر لازم از طریق اعزام شعبه های سیار انجام شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هر گونه گمانه زنی و اعلام نتیجه پیش از شمارش کامل آرای حوزه های انتخابیه با هدف پیشگیری از حواشی بعدی ممنوع است و تا زمان اعلام نتایج قطعی باید صبر کرد.

جان نثاری افزود: فعالیت مدارسی که شعبه اخذ رای هستند در صورت طولانی شدن شمارش آرا با هماهنگی آموزش و پرورش استان برای روز شنبه تعطیل اعلام می شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: اولویت شمارش آرا در حوزه های انتخابیه استان با انتخابات مجلس خبرگان و سپس مجلس شورای اسلامی است.

مهدی سلیمانی ادامه داد: اعلام نتیجه انتخابات مجلس در شهرستان ها پس از تایید نهایی مسوول شعبه و فرمانداران بتدریج انجام می شود.

وی پیش بینی کرد: با توجه به تعداد بالای شعبه های اخذ رای در شهرستان اصفهان شمارش آرا و اعلام نتایج قطعی تا ۲ روز پس از انتخابات ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات امسال ۷۳۹ داوطلب انتخابات مجلس تایید شدند که پس از انصراف تعدادی از آنها، امروز ۶۱۵ نفر ( ۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کرسی مربوط به استان اصفهان و یک کرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شعبه از مجموع شعبه‌های اخذ رای استان اصفهان ثابت و ۳۹۳ شعبه سیار است.

نظر شما