شناسهٔ خبر: 65483874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتخاباتِ اصفهان در کمال امنيت در حال برگزاري است

صاحب‌خبر -
انتخاباتِ اصفهان در کمال امنيت در حال برگزاري است
خبرگزاری آریا- 
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات در کمال امنیت در سراسر استان در حال برگزاری است و تاکنون گزارش تخلف اثبات شده و مُستندی دریافت نکرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا در اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری روز جمعه در نشست خبری در استانداری اصفهان افزود: در لحظات اولیه انتخابات بدلیل برفی و یخبندان بودن برخی جاده‌های روستایی و سخت گذر، انتقال برخی صندوق‌های اخذ رای بویژه سیار با مشکلاتی مواجه اما با پیگیری‌ صورت گرفته بسرعت و در دقایق اولیه برطرف شد.
وی برخی از این مناطق را در شهرستان‌های غربی و شمالی پربارش استان اعلام و خاطرنشان کرد: یک مورد اعزام بالگرد نیز به فریدونشهر برای انتقال صندوق رای داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه رای‌گیری در سه هزار و 161 شعبه اخذ رای استان در زمان حاضر در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون موردی نداشتیم که به اصل فرایند رای‌گیری خدشه‌ای وارد کرده باشد.
جان نثاری در باره مشکل فنی که در لحظه‌های اولیه برای برخی شعبه‌ها بوجود آمد نیز توضیح داد: همه سیستم‌ها از قبل انتخابات در شعبه‌ها نصب نیست و ممکن است مسائلی مانند مشکل امروز پیش بیاید که فقط در یک تا 2 درصد شعبه‌ها اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: این موضوع نیز با پیگیری صورت گرفته بسرعت رفع شد و اکنون رای‌گیری در همه شعبه‌ها در حال انجام است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برگه رای متناسب با تعداد افراد واجد شرایط چاپ شده است تا مشکل کمبود تعرفه نداشته باشیم.
جان نثاری در باره تامین امنیت انتخابات توضیح داد: با توجه به رخدادهایی مانند حمله تروریستی کرمان که دشمن تلاش می‌کند آرامش مردم را برهم بزند ، اجازه نمی‌دهیم امنیت مردم تحت الشعاع قرار بگیرد لذا تدابیر سختگیرانه‌ای اتخاذ شده است.
وی با بیان اینکه امکان تمدید زمان برگزاری انتخابات امروز وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای بزرگ مانند اصفهان و کاشان بدلیل کثرت تعداد نامزدهای انتخابات ممکن است شمارش آرا بطول بینجامد و امشب به پایان نرسد.
وی افزود: این احتمال وجود دارد که در این قبیل شهرها، مکان‌هایی که شعبه‌های اخذ رای در آنها مستقر است و شمارش آراء آنها تا امشب به پایان نرسد، در روز شنبه تعطیل شود.
جان نثاری خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود نتایج اولیه شمارش آرا در شهرهای کوچک و کم جمعیت تا روز شنبه اعلام شود و برای سایر شهرها از جمله اصفهان حداکثر تلاش برای اعلام نتایج در نخستین فرصت صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه تعداد نامزدهای انتخاباتی مجلس در استان اصفهان نسبت به دوره قبل 112 درصد بیشتر و بیش از 2 برابر شده است، گفت: شمارش آرا بصورت دستی است اما نیروهای مُکفی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: شایعه‌هایی در برخی حوزه ها مطرح شده است که افرادی درصدد مجاب کردن برخی برای رای دادن به افراد خاصی هستند اما گزارش از تخلف مُحرز و اثبات شده ای در این زمینه که در روند انتخابات تاثیر داشته باشد در استان نداشتیم.
وی با بیان اینکه نامزدها می‌توانند در شعبه های اخذ رای نمایندگان ناظر داشته باشند، گفت: در شهرستان های تک نماینده در هر شعبه یک ناظر و در شهرستان اصفهان به ازای هر پنج شعبه می توانند یک ناظر داشته باشند.
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان نیز گفت: در برخی شعبه‌های ثابت درخواست اضافه شدن دستگاه احراز هویت داشتیم که نشان دهنده تعداد زیاد رای دهندگان است.
مهدی سلیمانی در پاسخ به پرسش ایرنا افزود: این شعبه‌ها بیشتر در شهرستان هایی که بدلیل تنوع نامزدها و گرایش‌های قومی و محلی، مشارکت بیشتری دارند، هستند.
حدود سه میلیون و 700 هزار نفر در استان اصفهان واجد شرایط رای دادن در انتخابات 11 اسفند امسال هستند.

امسال سه هزار و 161 شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده که 2 هزار و 768 شعبه ثابت و 393 شعبه سیار است.

نظر شما