شناسهٔ خبر: 65452830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رقابت ۳۳۲ داوطلب نمایندگی مجلس درمازندران

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: درحوزه‌های انتخابیه ۹ گانه استان در مجموع ۳۳۲ نفر برای تصاحب ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم رقابت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عزیززاده گرجی در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ساری و آمل است.

وی گفت: سه هزار و ۲۱۰ صندوق رای برای حوزه‌های انتخابیه مازندران در نظر گرفته شد که از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستا‌های استان برپا می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: تعداد حوزه‌های انتخابیه فرعی و اصلی در مازندران ۵۹ حوزه است.

یادآور می شود، در جلسه ستاد انتخابات مازندران امروز با حضور اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات استان و حضور وبیناری فرمانداران استان آخرین وضعیت استان برای برگزاری انتخابات فردا بررسی شد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران در استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزد‌ها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت ۳۳۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

نظر شما