شناسهٔ خبر: 65331027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار قزوین:

میدان انتخابات عرصه تخریب رقبا و غوغاسالاری نیست

زهرا عبداللهی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: کاندیداها باید بدانند که میدان انتخابات، عرصه نقد صحیح و عرضه خود است و باید از غوغاسالاری و تخریب پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عباس کاظمی شامگاه چهارشنبه دوم اسفند در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: جمعیت واجدین شرایط شرکت در انتخابات در استان قزوین بالغ بر ۹۵۸ هزار نفر است که از این تعداد ۴۸۸ هزار نفر مرد و ۴۷۰ هزار نفر نیز خانم هستند.

وی ادامه داد: به تفکیک شهرستان‌ها تعداد واجدین شرایط به این صورت است که ۳۳ هزار نفر در آوج، ۷۳ هزار نفر در آبیک، ۱۶۰ هزار نفر در البرز، ۹۶ هزار نفر در بوئین‌زهرا، ۱۳۹ هزار نفر در تاکستان و ۴۵۴ هزار نفر در قزوین واجد شرایط رأی هستند و در این دوره از انتخابات در استان قزوین ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر رأی اولی داریم.

معاون استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۲۳۱ نفر از سوی شورای نگهبان به عنوان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین تأیید شده‌اند البته تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات امکان انصراف و احتمال تغییر آمار وجود دارد. کل ثبت نام کنندگان نهایی در استان قزوین ۳۴۹ نفر بود که ۵۱ نفر عدم تأیید، ۸ نفر عدم احراز صلاحیت و ۲۳ نفر نیز از ادامه حضور در انتخابات منصرف شده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه قزوین، البرز و آبیک ۱۵۰ نفر با یکدیگر برای کسب دو کرسی رقابت می‌کنند، تاکید کرد: در حوزه بوئین‌زهرا و آوج ۵۶ نفر و در حوزه تاکستان ۲۵ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ۱۰۹۶ شعبه اخذ رأی در استان کار جمع‌آوری‌ آرای مردم را بر عهده دارند که ۷۳۹ شعبه ثابت هستند، خاطرنشان کرد: از تعداد شعب اخذ رأی ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی خواهند بود. 

وی ادامه داد: در فرمانداری‌های استان قزوین اقدامات برای برگزاری انتخابات در حوزه اجرا و امنیت انجام شده و استان قزوین آماده است تا در ۱۱ اسفند انتخابات را برگزار کند از سویی دیگر کاندیداها باید بدانند که این میدان، عرصه نقد صحیح و عرضه خود است و باید از غوغاسالاری و تخریب پرهیز کنند.

کاظمی در پایان با بیان اینکه استفاده از تریبون‌های یک طرفه برای سیاه نمایی در جامعه در ذهن مردم فضای نامطلوبی ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: باید مراقب امنیت روانی جامعه نیز باشیم و از ایجاد و یا دامن زدن دوقطبی‌ها به اشکال مختلف پرهیز کنیم چراکه ایجاد امنیت روانی برای مردم مانند ایجاد امنیت اجتماعی مهم است.

انتهای پیام

نظر شما