شناسهٔ خبر: 67322063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیران، سکاندار ساخت خانه‌های بهداشت در مراوه‌تپه

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه گفت: چهار خانه بهداشت در روستاهای کریم‌ایشان، پست‌دره، شیخ‌لر و قرقیجق این شهرستان توسط خیران ملی و محلی در حال ساخت است و هفته دولت افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر منصور خوجملی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از همراهی خیران در ساخت و ساز مراکز بهداشتی مراوه‌تپه، اظهار کرد: تعدادی از خیران ساکن خارج استان که به دعوت مجمع خیران سلامت شهرستان از وضعیت منطقه بازدید کرده و نیازمندی‌های آن را دیده بودند از چند سال قبل همراهی خود را برای اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم بیشتر کردند.

وی ادامه داد: ساخت خانه بهداشت بابا شملیک، چایلی، چنارلی، قرناوه سفلی، آق قلعه، بیاتلر، عرب قاری حاجی و پایگاه‌های اورژانس روستاهای عرب قاری حاجی، شهر گلیداغ و چنارلی، نمونه‌ای از مشارکت خیران در کمک به ارتقای سلامت مردم مراوه‌تپه در چند سال اخیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه گفت: در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب برای جهش تولید با مشارک مردم، ساخت سه خانه بهداشت در روستاهای پست دره، شیخ لر و قرقیجق هر کدام با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت خیران ملی و محلی امسال و خانه بهداشت روستای کریم ایشان از سال گذشته آغاز شد و تا هفته دولت همگی آنها آماده بهره برداری می‌شود.

خوجملی افزود: اهالی این روستاها هم با اعطای زمین و همکاری در ساخت و ساز به کمک خیران شتافتند و طبق توافق نامه میان مجمع خیران سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکی گلستان، این دانشگاه بعد از تکمیل ساختمان، تجهیزات و نیروی انسانی آن را تامین خواهد کرد.

وی بیان کرد: تعداد خانه‌های بهداشت روستایی تعریف شده برای مراوه‌تپه ۵۱ مورد است که تاکنون ۴۶ مورد آن از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران ساخته شده و چهار خانه بهداشت هم در حال ساخت است و زمین برای آخرین خانه بهداشت در روستای «الله نور» هم تامین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه گفت: علاوه بر خانه‌های بهداشت روستایی، خدمات حوزه سلامت در سه مرکز جامع سلامت شهری و هفت مرکز جامع سلامت روستایی در کنار ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ به مردم شهرستان ارائه می‌شود.

خوجملی افزود: همچنین سال ۱۴۰۰ تنها بیمارستان دولتی مراوه‌تپه با ۶۴ تخت‌ شامل بخش‌های اورژانس، اتاق عمل سرپایی، دیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، اطفال و داخلی با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مسوولان کشوری و استانی برای کمک به دسترسی بهتر مردم این شهرستان مرزی به خدمات بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی و در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

نظر شما