شناسهٔ خبر: 67322061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی شهرستان:

اقدامات لازم جهت پیشگیری از سرقت احشام در بروجرد اندیشیده شده است

زهره گودرزی

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: اقدامات لازم جهت پیشگیری از سرقت احشام در محورهای مواصلاتی شهرستان اندیشیده شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مهدی مهدوی کیا شامگاه (دوم تیرماه) در جمع خبرنگاران در خصوص پیشگیری از سرقت احشام، اظهار کرد: پلیس بروجرد در جهت پیشگیری از سرقت احشام نسبت به کنترل رصد و گماردن عوامل گشت انتظامی در محورهای مواصلاتی و ورودی و خروجی‌های راه‌های ارتباطاتی از جمله بزرگراه سردار محمد بروجردی آبسرده، ونایی، اشترینان و کمربندی‌ها تا مرکز شهرستان اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به توصیه‌های پلیس توسط مردم زمینه وقوع جرائم را کاهش داده و عدم توجه به توصیه‌های پلیسی در امر پیشگیری باعث می‌شود تا افراد سودجو از موقعیت‌های به‌دست‌آمده استفاده کرده و اقدام به سرقت کنند.

فرمانده انتظامی بروجرد اضافه کرد: اگر محل آغل احشام در اطراف شهر و یا روستا یا کنار باغات و یا منازل خالی از سکنه قرار دارد نسبت به افزایش ایمنی آن اقدام لازم صورت گیرد.

مهدوی‌کیا بیان کرد: محل نگهداری احشام دارای نور مناسب و از درهای آهنی محکم و قفل‌های مطمئن برخوردار بوده و از ورود افراد ناشناس به داخل آغل به‌عنوان خریدار خودداری شود.

وی ادامه داد: در زمان چرای دام‌ها و انتقال احشام از شهری به شهر دیگر با گماردن افراد جوان و متعهد انجام و نسبت به شمارش احشام از مبدأ به مقصد نهایی چندین بار به هنگام استقرار آن‌ها اقدام شود تا در کمترین زمان ممکن در صورت مفقودیت و یا سرقت احشام به موضوع رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی بروجرد با بیان اینکه در شب‌هایی که هوا سرد یا وزش باد شدید است مراقبت بیشتری به عمل آید، افزود: از دادن هرگونه اطلاعاتی در خصوص احشام و وضعیت و محل نگهداری آنان به افراد غیر خودداری شود.

مهدوی‌کیا یادآور شد: از ورود افراد ناشناس و غریبه به محل نگهداری احشام که معمولاً به‌عنوان خریدار و غیره مراجعه می‌کنند خودداری و مشخصات ظاهری افراد مشکوک به همراه مشخصات وسایل نقلیه آنان را یادداشت و در اسرع وقت موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار و تجهیزات امنیتی از جمله دوربین مدار بسته نیز نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد، افزود: در سرشماری احشام از پلاک داغ شماره کوب به نام دامدار استفاده و نسبت به تعیین صلاحیت چوپانان و نگهدارنده دام‌ها اقدام شود.

فرمانده انتظامی بروجرد اظهار کرد: از خرید و فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری و حتی‌الامکان از توقف احشام در کنار جاده و محور مواصلاتی خودداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما