شناسهٔ خبر: 65266580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازماان سمپاد:

بیشتر منتخبان المپیادها از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان هستند

رئیس سازماان سمپاد: رئیس سازمان سمپاد گفت: در المپیادها اغلب منتخبان از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان هستند و ما در این سازمان تلاش می‌کنیم از دانش آموزان نخبه خانواده‌های متوسط هم حمایت کنیم تا زمینه رشد آن‌ها مهیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین با حضور رئیس سازمان سمپاد کشور در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

الهام یاوری در این نشست گفت: باید استعدادهای درخشان را شناسایی و بدرستی پرورش دهیم و بدانیم گاهی یک استعداد برتر می‌تواند با یک کار بزرگ گره‌گشای مشکلات کشور شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس سمپاد با این رویکرد نیست که رانت دهیم و برخی دانش‌آموزان نخبه را از دیگران جدا کنیم بلکه می‌خواهیم از کنار هم قرار گرفتن این دانش‌آموزان به دستاوردهای بهتری برسیم.

رئیس سازمان سمپاد تصریح کرد: در سراسر کشور تعداد 730 مدرسه استعدادهای درخشان داریم که بیش از 12 هزار دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: در کنکور سراسری امسال 40 دانش‌آموز تک رقمی داشتیم که 16 نفر آن‌ها از دو منطقه تهران و از میان این منتخبان تعداد 15 نفر از دانش‌آموزان سمپاد بودند.

رئیس سازمان سمپاد اظهار کرد: در جهانی که در مسیر جنگ تمدن غربی و اسلامی است باید بتوانیم دانش‌آموزان و جوانانی تربیت کنیم تا با عشق امام حسین بتوانند تحول معنوی آینده را رقم بزنند.

وی بیان کرد: تحولی که که جوان نخبه ایجاد می‌کند بسیار تاثیرگذار و مهم است و می‌تواند در هم سن و سالان خود اثر گذاشته و از مهاجرت مغزها نیز پیشگیری کند.

یاوری گفت: اگر نگران جذب فرزندانمان به تمدن غرب هستیم باید بتوانیم نیروی انسانی متخصص و متعهد و پایبند به معنویت تربیت کنیم و سازمان سمپاد این مسیر را هموار کرده است و نقش برجسته‌ای در این عرصه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حدود 2 درصد جامعه دانش‌آموزی را افراد سمپاد تشکیل می‌دهند و توجه به استعدادهای این گروه می‌تواند جوانانی وابسته به نظام را تربیت کند.

وی بیان کرد: اگر دلبستگی در میان جوان ما ایجاد شود فرزندان ما احساس وابستگی می‌کنند و نه تنها مهاجرت نخواهند کرد بلکه گره‌گشای مشکلات خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما