شناسهٔ خبر: 67540117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان:

موانع نگهداری کودکان بی سرپرست در کرمان رفع می شود

کرمان- معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان گفت: موانع نگهداری کودکان بی سرپرست در کرمان رفع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طالبی زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مصوب ۶ شهریور ۱۳۹۸ ریاست قوه قضائیه، در استان کرمان اجرا شده است.

وی افزود: در این راستا ۵ جلسه درسال ۱۴۰۲ و یک جلسه در سال ۱۴۰۳ و با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و اعضا مرتبط، تشکیل شده است.

طالبی زاده بیان کرد: موضوع بالا بردن استفاده از ظرفیت پابند الکترونیک برای محکومین و تعیین تکلیف محکومان با رد مال مبهم نیز دنبال شده است.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: همچنین تشکیل دادگاه‌ها با استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیک و جلوگیری از اعزام زندانیان به صورت حضوری به صورت ویژه در استان کرمان، پیگیری شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص وضعیت کودکان بی سرپرست که در معرض آسیب قرار دارند با مسئولین بهزیستی جلساتی برگزار و مقرر شد موانع نگهداری آنها مرتفع شود.

دبیر کارگروه سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کرمان همچنین بیان کرد: ایجاد وحدت رویه در پذیرش درخواست زندانیان رأی باز، بر اساس آئین‌نامه سازمان زندان‌ها از مصوبات این کارگروه بوده است.

طالبی زاده افزود: همچنین نظارت بر ورود و خروج زندانیان رأی باز، برنامه‌ریزی لازم جهت حضور قضات در زندان‌ها و دیدار با زندانیان و رفع مشکلات آنان بخشی دیگر از مصوبات و اقدامات این کارگروه است.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۲ همکاری با هیأت نظارت موضوع ماده ۲۸ آئین نامه ماده ۱۲ نظارت بر رفتار قضات، از حوزه‌های قضائی استان به همراه هیأت مذکور بازدید به عمل آمده است.

وی افزود: سال گذشته جهت رسیدگی به درخواست‌های اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری همکاری شده است.

طالبی زاده خاطرنشان کرد: همچنین پارسال به برخی از مکاتبات و امور ارجاعی از سوی رئیس کل دادگستری استان پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: از قبیل پرونده‌هایی که در مرحله اجرا با موانع حقوقی و یا با چالش مواجه و در نتیجه موجب اطاله دادرسی شده‌اند نیز با هم‌اندیشی قضات رسیدگی کننده راهکارها و پیشنهادات و ارشادات قانونی لازم معمول شد.

دبیر کارگروه سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کرمان بیان کرد: در کارگروه استانی پیرامون مشکلات معیشت کارکنان و بودجه قوه قضائیه و سایر امور محوله بررسی و پیگیری لازم انجام شده است.

طالبی زاده به انجام ملاقات‌های حضوری در طول سال ۱۴۰۲ جهت رسیدگی به درخواست‌های مردم اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته با بیش از ۸۵۰ نفر از مراجعین به دادگستری استان ملاقات داشته‌ام و دستورات لازم جهت رفع مشکلات آنان صادر شده است.

نظر شما